جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز هم صدای فاطمه زهرا (س) هنوز به گوش می‌رسد که «فَجَعَلَ اَللَّهُ... طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَةِ» یعنی خدا اطاعت و پیروی از ما اهل‌بیت (ع) را سبب برقراری نظم اجتماعی امت اسلام و امامت و رهبری ما را، عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: با توجه به ماهیت جامعه اسلامی، امت اسلام یعنی جمعیت منسجم و بههمپیوستهای که با مقررات الهی، طرز فکر الهی و با قانونگذاری و قدرت الهی اداره میشوند.

وی ادامه داد: امت اسلامی زمینهساز تحقق تمدن توحیدی و اسلامی است و بنا بر فرهنگ قرآن در تعریف و ماهیت امت اسلامی دو قید اصلی انسجام و به‌هم‌پیوستگی افراد جامعه و مدیر الهی لحاظ شده است.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: فرهنگ دینی ما برای تأمین این دو قید و تحقق امت اسلامی، یک اصل بسیار متعالی به نام ولایت را در ساختار معرفتی اسلام قرار داده است و معنای لغوی ولایت قرار گرفتن چیزی در کنار چیز دیگر به‌ نحوی که فاصله‌ای در کار نباشد، است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: ولایت در اصطلاح قرآنی یعنی پیوند، ارتباط تنگاتنگ، مستحکم و غیرقابل انفصال و انفکاک؛ یعنی به‌هم‌پیوستگی، هم جبهگی و اتصال شدید انسان‌هایی که دارای فکر و راه و هدف واحدند و از جبهه‌ها و قطب‌های دیگر، خودشان را جدا و منقطع می‌کنند.

وی اظهار کرد: جامعه دارای ولایت، تمام استعدادهای انسانی را رشد می‌دهد و برای کمال و تعالی انسان همه‌چیزهای خدادادی را بارور می‌کند، انسانیت‌ها را تقویت می‌کند و انسان‌ها را به تکامل می‌رساند. در مقابل جامعه‌ای که ولایت ندارد استعدادهای آن خنثی می‌شود، یا به هدر می‌رود و نابود می‌شود یا بدتر، به زیان انسان به کار می‌افتد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امت اسلام از دوری از ولایت ضربه‌های فراوانی خورده است، خاطرنشان کرد: به دلیل دوری از ولایت، همان پیش‌بینی‌هایی که فاطمه زهرا (س) کرد و مردم مسلمان غافلِ آن روز نتوانستند بفهمند و گوش نکردند. همان‌ها تمام انجام گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همان تیغی که اصالت‌ها و فضیلت‌ها را می‌کشت و همان دستی که انسان‌ها و انسانیت را خفه می‌کرد؛ همه این‌ها را فاطمه زهرا (س) گفته بود و امروز هم صدای فاطمه زهرا (س) هنوز به گوش می‌رسد که «فَجَعَلَ اَللَّهُ... طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَةِ» یعنی خدا اطاعت و پیروی از ما اهل‌بیت (ع) را سبب برقراری نظم اجتماعی امت اسلام و امامت و رهبری ما را، عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha