پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق رسالت همگانی است، بر راهنمایی زوجین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشستی با اعضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان، با اشاره به ارتباط این دفاتر با مردم، اظهار کرد: همه مردم با دفاتر ازدواج مرتبط بوده و بالاخره گذر آن‌ها به این دفاتر می‌افتد.

وی با بیان اینکه مردم حرمت ویژه‌ای برای عاقد قائل بوده و بحمدالله هنوز این حرمت‌ها وجود دارد، افزود: نصیحت به عروس و داماد از سوی سردفتران به ویژه در ابتدای کار و هنگام عقد بسیار مهم بوده و می‌تواند در ادامه زندگی چراغ راه آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: نصیحت عاقد می‌تواند برای محکم شدن پیمان عقد زناشویی و ازدواج بسیار مؤثر باشد، لذا دفترداران ازدواج از این فرصت استفاده کرده و در حد چند دقیقه زوجین و خانواده‌های آن‌ها را توصیه و نصیحت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خطاب به سردفتران ازدواج و طلاق استان، اظهار کرد: درزمینهٔ طلاق آخرین توصیه‌ها را داشته باشید شاید زوجین در حال طلاق، از حرف های عاقد و محضردار تأثیرپذیری داشته باشند، ازاین‌رو انتظار می‌رود محضردار و عاقد به حالت پدرانه آن‌ها را نصیحت کند.

وی تصریح کرد: حتی اگر نصیحت و توصیه‌های عاقد در زمان جدایی زوجین، در جلوگیری از طلاق آن‌ها مؤثر نباشد حداقل در تلطیف فضا و جلوگیری از خشونت و درگیری می‌تواند تأثیر داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha