جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به جایگاه والای شهدا در انقلاب و نظام اسلامی، گفت: شهدا نظام را بیمه کردند و اگر آنان نبودند امروز شاید خبری از انقلاب و نظام اسلامی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان، با گرامیداشت سیزدهم جمادی‌الثانی، سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: حضرت ام البنین(س)، به عنوان کسی که همسر شهید، مادر شهید و یکی از پیامرسانان خونین عاشورا بود، از جایگاه والایی برخوردار است.

وی افزود: ام البنین(س) از زمانی که پا به خانه امام علی (ع) گذاشتند همواره خود را در خدمت فرزندان فاطمه(س) می دید و عشق و محبت خود را نثار آنان می‌کرد؛ محبتی بی ریا و خالصانه که تمام وجود او را در بر گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: او خدمت به فرزندان رسول خدا(ص) و مادری کردن در حق ایشان را فرصت و توفیقی خدادادی در زندگی خویش میشمرد؛ از این رو خود و فرزندانش بسان پروانه بر گرد شمع وجود امام علی (ع) و یادگاران پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(ع) میگشتند و از نور ایشان پر فروغ می‌شدند.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) چهار پسر خود را در راه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) فدا کرد، به تبیین عظمت جایگاه مادران و همسران شهدا پرداخت و افزود: جز خداوند کسی به عظمت مادران و همسران شهدا به معنای واقعی و حقیقی آن واقف نیست به‌ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که هیچ کس در برابر زحماتی که مادران و همسران شهدا متحمل می‌شوند به آن‌ها درجه دنیوی نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه تکریم مادران شهدا بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «وَ یقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنَا خَلِیفَتُهُ فِی أَهْلِهِ وَ مَنْ أَرْضَاهُمْ فَقَدْ أَرْضَانِی وَ مَنْ أَسْخَطَهُمْ فَقَدْ أَسْخَطَنِی»، یعنی خدای عزّ و جلّ می‌فرماید: من جانشین شهید در میان خانواده او هستم و هر کس خانواده شهید را خشنود کند هر آینه من را خشنود کرده است و هر کس آن‌ها را خشمگین کند همانا من را خشمگین کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند خود را جانشین شهید در خانواده شهدا می‌داند و تأکید می‌کند هر کس فرزندان و خانواده‌های شهدا را خوشحال کند من را شاد و خوشحال کرده است و اگر آن‌ها را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به مسئولان تصریح کرد: بر این اساس باید قدر تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا بدانیم و قدر و منزلت و جایگاه خانواده‌های شهدا را به‌درستی بفهمیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه والای شهدا در انقلاب و نظام اسلامی، افزود: شهدا این نظام را بیمه کردند؛ زیرا اگر شهدا نبودند امروز قصه جور دیگری بود و شاید خبری هم از نظام اسلامی نبود.

وی اضافه کرد: همه ما باید قدردان مردان بی‌ادعایی که رفتند و خانواده‌هایی که نبود و شهادت آن‌ها را تحمل کرده و فرزندان آن‌ها را سرپرستی کردند، باشیم و بدانیم خدمت به خانواده شهدا توفیق ذی‌قیمت و مضاعف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha