پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان مختلف با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید بحث دین و زندگی و معارف در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت و تلاش بیشتر و تقویت همکاری بین نهادهای حوزه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به نقش ویژه تربیتی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: ما مربیان و معلمان فرزندان جامعه را از سنین مهدکودک از والدین تحویل گرفته و قصد تربیت آنها را داریم و بعد از مهدکودک هم فرد 12 سال در مدارس تحصیل می‌کند، بر این اساس باید گفت دوره مهم تربیتی فرد در دست ما مربیان بوده و مهم‌ترین کار هم تربیت همین نسل است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر در این مقطع کار خود را به‌درستی انجام ندهیم، خروجی آن‌که وارد عرصه و جامعه می‌شود، خروجی مناسبی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل وقتی مشکلات و کاستی‌ها را در جامعه می‌بینیم باید به خودمان هم رجوع کنیم که آن‌ها را چگونه تعلیم داده‌ایم و احتمالاً یک جای کار تربیتی ما مشکل دارد که خروجی‌های مناسبی نداشته‌ایم؛ به این معنا که شاید در آموزش خوب عمل کرده باشیم اما در کار تربیتی عملکرد شایسته‌ای نداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: البته فرد بخش عمده‌ای از مباحث تربیتی خود را از مدرسه و دانشگاه می‌گیرد اما بخشی از آن را هم از خانواده، کوچه و بازار، رسانه و محیط پیرامونی خود فرامی‌گیرد؛ ازاین‌رو نمی‌توان همه کاستی‌ها را به آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها نسبت داد؛ اما باید پذیرفت که بخش محوری تعلیم و تربیت نسل جدید جامعه در اختیار آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آینده کل جامعه در دست کسانی است که حداقل 12 سال با آموزش‌وپرورش بوده‌اند و به وسیله معلمان و مربیان تعلیم و تربیت شده‌اند؛ ازاین‌رو باید در این زمینه کار بیشتر و بهتری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر الآن وظیفه و تکلیف خود در زمینهٔ تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان را به‌خوبی انجام دهیم در آینده کار مجموعه‌های نظارتی هم سبک‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر اینکه در این راستا باید بحث دین و زندگی و معارف در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها حرمت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت و تلاش بیشتر و تقویت همکاری بین نهادهای حوزه و آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha