پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاوير/ نشست شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه علمیه‌ای که مهذب نباشد نمی‌تواند کارایی مثبت داشته باشد، گفت: در حوزه علمیه تنها نباید به دنبال مباحث آموزشی باشیم. باید در نظر داشته باشیم طلبه‌ای که مهذب نباشد مضر است، به‌ویژه اگر سواد داشته باشد و مهذب نباشد ضرر و فسادآوری او بیشتر هم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، دوشنبه‌شب در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با بیان اینکه حمایت رهبر معظم انقلاب از حوزه خراسان شمالی سبب شد رشد فزاینده‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: با سفر مقام معظم رهبری به استان در مهرماه سال ۹۱ و بذل توجه ایشان، تحول بزرگی در حوزه علمیه استان روی داد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اکنون وظیفه و تکلیف است که همه ما در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرده و برای بهتر شدن این حوزه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت:  انتظار می‌رود ائمه جمعه در استان، حوزه‌های علمیه را از خود بدانند و در ارتباطات شهرستانی خود با مسئولین و مجموعه‌های مختلف، حمایت و کمک به حوزه علمیه را مدنظر قرار دهند تا این مراکز علمی و دینی بیش از پیش تقویت شوند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دوره سوم شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، تصریح کرد: شورای استانی حوزه علمیه استان در دوره سوم باید بیش از گذشته در صحنه بوده و جلسات آن به‌صورت منظم برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ها و اقدامات شورای استانی به‌روز بوده و آسیب‌های موجود در حوزه علمیه شناسایی و رفع شوند، افزود: لازم است به مباحث تربیتی و اخلاقی طلاب بیشتر توجه کرده و در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه‌ای که مهذب نباشد نمی‌تواند کارایی مثبت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه تنها نباید به دنبال مباحث آموزشی باشیم، اگرچه علم‌آموزی بسیار مهم بوده و بحث آموزشی بیشتر به چشم می‌آید و اگر طلبه‌ای سواد نداشته باشد نمی‌تواند در جامعه مفید باشد؛ اما باید در نظر داشته باشیم طلبه‌ای که مهذب نباشد مضر است، به‌ویژه اگر سواد داشته باشد و مهذب نباشد ضرر و فسادآوری او بیشتر هم می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت درس اخلاق در حوزه علمیه، اظهار کرد: در این زمینه باید اساتید توانمند اخلاق را جذب حوزه علمیه استان کرده و از ظرفیت این بزرگواران استفاده کنیم؛ زیرا بحث اخلاق در حوزه علمیه بسیار مهم است.

وی افزود: اگرچه اکنون و در شرایط کرونایی آموزش مجازی شده است؛ اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که ان‌شاءالله پس از بهبود شرایط، درس‌های اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی به‌صورت حضوری و با تدریس اساتید مبرز و برجسته برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: تأثیر درس اخلاق حضوری و نفَس گرم استاد و نشستن دوزانوی طلاب در برابر او، با تأثیری که درس اخلاق مجازی و از طریق وبینار می‌گذارد یکسان نیست؛ اما در شرایط فعلی که امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس نیست باید همین میزان را نیز قدر دانسته و تلاش کنیم از آن حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha