چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آئین تجلیل از هیئتی‌ها و مداحان پیشکسوت در عرصه انقلاب اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هیئتی که فکر کند دین از سیاست جدا است، اصلاً حسینی نبوده و ربطی به امام حسین (ع) ندارد، زیرا هیئت حسینی مانند امام حسین (ع) فکر می‌کند و اگر سیدالشهدا(ع) هم می‌ فرمود دین از سیاست جدا است، اصلاً در کربلا به شهادت نمی‌رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین تجلیل از هیئتی‌ها و مداحان پیشکسوت در عرصه انقلاب اسلامی خراسان شمالی، به تبیین رسالت تربیتی هیئات در جامعه اسلامی پرداخت.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه جوانان باید در هیئات تربیت شوند، خاطرنشان کرد: مراکز علمی زیادی داریم که این مراکز باید به مساجد و مراکز دینی وصل شوند تا جوانان در مساجد و هیئات خلوص یافته و دچار رگه‌های انحرافی نشوند.

وی تصریح کرد: جوانی که می‌خواهد سعادتمند شود باید حرکت خود را از مساجد و مراکز دینی آغاز کند، باید راه و مسیر درست را در مسجد و حسینیه و سر سفره قرآن و اهل‌بیت (ع) را پیدا کند که تحقق این مهم با فعالیت هیئات و تشکل‌های مذهبی میسر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به افزایش هیئات مذهبی، اظهار کرد: افزایش کمی هیئات مذهبی پسندیده است، اما باید به کیفیت‌بخشی عملکرد هیئات هم اهتمام داشته و مراقب باشیم هیئات مذهبی ما سکولار نشوند و فکر نکنند دین از سیاست جدا است.

وی خاطرنشان کرد: هیئتی که فکر کند دین از سیاست جدا است، اصلاً حسینی نبوده و ربطی به امام حسین (ع) ندارد، زیرا هیئت حسینی مانند امام حسین (ع) فکر می‌کند و اگر سیدالشهدا(ع) هم می‌ فرمود دین از سیاست جدا است، اصلاً در کربلا به شهادت نمی‌رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: هیئتی که سکولار باشد و در بحث‌های انقلابی و خیزش‌ها شرکت نداشته باشد، نه حسینی، نه فاطمی و نه علوی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: همچنین هیئتی که وابسته به آمریکا و انگلیس باشد هیئت یزیدی بوده و به درد نمی‌خورد و مداح نظام استکباری می‌شود، در حالی که هیئت زمانه باید با یزیدیان زمان هم در ستیز باشد.

وی تصریح کرد: باید تمام هیئات انقلابی بوده و در صحنه سیاست حضور داشته باشند و وابسته به بیگانه نبوده و از بیگانه تغذیه نشوند؛ وگرنه هیئت در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید در گام دوم انقلاب تلاش کنیم هیئات انقلابی، انقلابی‌تر شوند، افزود: باید تمام هیئات به ولایت پیوست بخورند و در مسیر ولایت و رهبری قدم بردارند.

وی اضافه کرد: پیوست به ولایت از طریق جانشین امام عصر (عج) یعنی مقام معظم رهبری میسر می‌شود و هیئتی که خدای‌ناکرده با جانشین امام دشمنی داشته باشد یا کاری به ولایت نداشته باشد هیئت تراز دین نیست؛ زیرا هیئت تراز دین باید به ولایت پیوست خورده و امضای ولایت را برای خود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha