پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در دوران پهلوی کشور ما هیچ استقلالی نداشت و مستشاران خارجی هر جنایتی را می‌خواستند در کشور انجام می‌دادند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نبودند؛ اما به برکت انقلاب اسلامی بساط همه این زورگویی‌ها در ایران جمع شد، به‌گونه‌ای که امروز هیچ قدرت زورگو و استکباری جرئت نمی‌کند وارد این کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، آزادی است، اظهار کرد: امروز وضعیت آزادی بیان در کشور به‌گونه‌ای است که دانشجویی در برابر شخص اول مملکت می‌ایستد و به ایشان انتقاد می‌کند و کسی هم کاری به او ندارد.

وی افزود: امروزه مردم آزادانه مسئولان را نقد می‌کنند و این از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، هرچند گاهی در گوشه و کنار برخی از مسئولان نقدپذیر نبوده و از انتقاد برافروخته می‌شوند؛ اما ما این‌ها را مسئول در تراز نظام نمی‌دانیم، شاید اشتباهی منصوب شده باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: درمجموع آزادی بیان در کلیت نظام وجود دارد و این از دستاوردهای انقلاب است، اگرچه آزادی بیان را از توهین و اهانت جدا می‌دانیم.

وی استقلال را از دیگر دستاوردهای نظام و انقلاب برشمرد و گفت: در دوران پهلوی کشور ما هیچ استقلالی از خود نداشت؛ به‌گونه‌ای که ۵۰ هزار مستشار خارجی هر جنایتی را می‌خواستند در کشور انجام می‌دادند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در آن دوران وضعیت اسفناک بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی بساط همه این زورگویی‌ها در ایران جمع شد و امروز هیچ قدرت زورگو و استکباری جرئت نمی‌کند وارد این کشور شود.

وی تصریح کرد: در همین هفته‌های اخیر و در پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، برخی از دشمنان زمزمه حمله به ایران را مطرح کردند؛ اما با رزمایش‌هایی که انجام دادیم و نمایش قدرتی که صورت گرفت، این بحث در نطفه خاموش شد و جرئت نکردند اقدامی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: استقلال، آزادی، مردمی بودن، مکتبی بودن و قرار داشتن کسی در رأس قدرت که مرجع تقلید و دلسوز دین است، از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است که همه ما باید قدر آن را بدانیم.

برپایی میز خدمت در نماز جمعه تداوم یابد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی میز خدمت دادگستری استان در نماز جمعه این هفته بجنورد قدردانی کرد و افزود: از مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی هم انتظار داریم در روزهای جمعه هفته‌های آتی میز خدمت خود را مصلای نماز جمعه برپا کنند تا مردم بدون واسطه مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و در کنار نماز جمعه، بخشی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha