چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان اسفراین و جاجرم با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کم‌توجهی به شور و شعور هم‌زمان حسینی، منجر به ظهور قمه‌زنی شد، گفت: قمه‌زنی در همین حوزه مداحی‌ها و صحبت‌های ما ایجاد شد، به این معنا که برخی شور ایجاد کردند ولی فهم و بصیرت در میان نبود و این شور افراد را به سمت قمه‌زنی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع)، به تبیین اهمیت و حساسیت مداحی در جامعه کنونی پرداخت و اظهار کرد: زمانی مداحی‌ها ما فقط بحث تاریخ گذشته و اهل‌بیت (ع) بود؛ اما الآن گستره مداحی افزایش یافته و در اشعار مداح گذشته با حال و وقایع کنونی پیوند زده می‌شود که این موضوع حساسیت و اهمیت کار را بالاتر برده است.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: این پیوند زدن‌ها اگر به زیبایی صورت گیرد شاید تأثیر آن از یک سخنرانی هم بیشتر باشد؛ ازاین‌رو بصیرت ویژه‌ای نیاز دارد و در این شرایط مداحی که زمان اهل‌بیت (ع)، موقعیت فعلی و مخاطب کنونی را بشناسد می‌تواند جامعه را متحول کرده و به‌پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این مهم با سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی نهاد تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و اجرای برنامه‌های معرفتی و شناختی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پیشگیری و رفع برخی آسیب‌های موجود در جامعه مداحی، اظهار کرد: اگر آسیب در جامعه سخنرانان و مداحان باشد می‌تواند جبهه متدینی را علیه جبهه متدین دیگری قرار داده و آسیب‌های بزرگ‌تری ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: قمه‌زنی در همین حوزه مداحی‌ها و صحبت‌های ما ایجاد شد، به این معنا که برخی شور ایجاد کردند ولی فهم و بصیرت در میان نبود و این شور افراد را به سمت قمه‌زنی برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید مداحان و سخنرانان این آسیب‌ها را اصلاح کنند، افزود: بر این اساس نیاز است که هم سخنرانان و هم مداحان آسیب‌ها را بشناسند و برای رفع آن تلاش کنند.

وی خطاب به مداحان و سخنرانان، اظهار کرد: با توجه به گسترش رسانه‌های جمعی و ابزارهای ارتباطی، کاری که انجام می‌دهیم باید در تراز بین‌المللی قابل‌ارائه باشد و زمانی که مداحی و سخنرانی و سینه‌زنی می‌کنیم باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت نمایش با افتخار در دنیا را داشته باشد نه آن‌که خدای‌ناکرده مایه وهن اهل‌بیت (ع) و اسلام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه در مداحی‌ها دنبال محکمات باشید نه متشابهات، خطاب به مداحان، گفت: شما باید با ارتقای علم و بصیرت خود، بهترین عزاداری و برترین سینه‌زنی و سخنرانی و مراسم را در جامعه ارائه دهید تا بتوانید در میان اقشار مختلف تحول مثبت و سازنده ایجاد کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha