جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر آمریکا بخواهد به برجام بازگردد، باید قبل از بازگشت همه تحریم‌ها را بردارد، در غیر این صورت این بازگشت نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه مضر هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد پس از انتصاب به‌عنوان امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در استان که پس از بهبود نسبی وضعیت شیوع کرونا، در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر تقوای الهی، به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی روز نوزدهم دی‌ماه پرداخت.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این سخنان تأکید کردند حضور آمریکا در منطقه باعث بی‌ثباتی و بحران می‌شود و باید به این حضور پایان داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: مقام معظم رهبری قبلاً هم در پی شهادت شهید سلیمانی تأکید کرده بودند که سیلی کوچک به آمریکا در عین الاسد زده شد، اما سیلی بزرگ اخراج آمریکا از کل منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه وجود آمریکا به معنای جنگ و اختلاف در منطقه است، خاطرنشان کرد: همه شش جنگی که در ۴۰ ساله اخیر در منطقه خاورمیانه روی داده با حضور و تحریک آمریکا بوده است.

بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها خسارت‌بار است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بازگشت آمریکا به برجام، اظهار کرد: اگر آمریکا بخواهد به برجام بازگردد باید قبل از بازگشت، همه تحریم‌ها را بردارد، در غیر این صورت این بازگشت نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه مضر هم خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا تحریم‌ها را برندارد و بخواهد به برجام بازگردد این بازگشت خاصیتی نخواهد داشت، زیرا برجام به این دلیل بود که همه تحریم‌ها برداشته شود، آن‌ها یک روز از برجام خارج شدند و اگر دوباره بخواهند به برجام بازگردند، اما تحریم‌ها را برندارند، این رفت و برگشت به برجام خاصیتی نخواهد داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که با بازگشتن به برجام، مسئولین کشور را معطل و نگاه آن‌ها را به خارج از مرزها معطوف کنند.

دشمن به دنبال برجام ۲ و ۳ است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: همچنین دشمنان می‌خواهند با بازگشت به برجام هسته‌ای، برجام ۲ و ۳ را ایجاد کنند، یعنی برجام هسته‌ای را گروگان بگیرند و بگویند برای رفع تحریم‌ها باید برجام ۲ و ۳ هم مصوب و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: برجام ۲ یعنی توان موشکی خود را کاهش دهیم و برجام ۳ هم به این معنا است که از شیعیان و مظلومان عالم در سوریه، عراق و لبنان و دیگر مناطق دفاع نکرده؛ دم از ظلم‌ستیزی نزنیم و علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا و منافع آن‌ها حرف نزده و اقدامی نکنیم در حالی که پذیرش این‌ها در عمل به معنای عدول از آرمان‌های والا و خصوصیات بارز نظام اسلامی است.

نیرنگ و نفاق استکبار در ارائه واکسن به ایران در عین تحریم دارویی

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهی مقام معظم رهبری از واردات واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر ممانعت از ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور، مردم را به واکسن ایرانی توجه دادند که با تکنولوژی بهتر در حال ساخت است و مسئولین باید از آن حمایت بیشتری کنند تا زودتر ساخت آن نهایی شده و مردم با واکسن ایرانی واکسینه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: تأکید رهبری ناظر به این موضوع است که نظام استکباری قابل‌اعتماد نیست، چنانچه در سال‌های گذشته خون‌های آلوده فرانسوی وارد کشور شد و مشکلات متعددی را به وجود آورد و اکنون هم در حالی که واکسن آمریکایی برای خود آن‌ها هم قابل‌اعتماد نیست، واردات و مصرف کردن آن عقلانی نیست.

امام‌جمعه بجنورد افزود: این کشورها در اوج ویروس کرونا اجازه ندانند دارو وارد کشور شود، اکنون چطور اجازه می‌دهند واکسن به کشور ما برسد؟ این دروغ و نیرنگ بزرگی بوده و نشانه نفاق استکبار است و شاید هدف آن‌ها از اجازه صدور این واکسن به کشور ما آزمایش آن بر روی ملت ما و مشاهده آثار و عوارض آن باشد؛ ازاین‌رو نباید به‌هیچ‌عنوان به آن‌ها اعتماد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha