سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان اسفراین و جاجرم با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های ورزشی و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه هدفمند باشد، گفت: باید در عرصه ورزش هم برای سلامتی جسم و روان و هم برای جهانی کردن ارزش‌های دینی و میهنی تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار رئیس فدراسیون ووشو و انجمن کوراش کشور و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام همام دو نوع دانش دین و بدن داریم که در مورد دانش بدن، بخشی از آن به طب و پزشکی و درمان بیماران و بخشی از آن نیز به سلامتی بدن بازمی‌گردد که در این راستا ورزش ضروری و مورد نیاز است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز به برخی از ورزش‌ها که در آن زمان رایج بوده تشویق و توصیه می‌کردند، البته توصیه‌ها به این ورزش‌ها هدفمند بوده و ورزش‌هایی که در عین ورزش بودن جنبه دفاعی از نظام اسلامی هم داشته است ازجمله شمشیرزنی، تیراندازی و سوارکاری توصیه شده است، هرچند برخی از ورزش‌ها ازجمله شنا که جنبه دفاعی نداشت هم توصیه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ورزش سبب سلامت جسم و روان می‌شود، تصریح کرد: ورزش عامل سلامتی است؛ ازاین‌رو باید برای همه اقشار ازجمله بانوان ورزش‌های مناسب و مکان‌های متناسب برای ورزش کردن داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه گفت: یکی از راه‌های معرفی استان در کشور و کشور در دنیا، ورزش قهرمانی است؛ زیرا امروز ورزش عاملی برای شناخت کشورها شده و از طریق آن می‌توان نظام اسلامی را به دنیا معرفی کرد، به‌ویژه اگر در قالب ورزش، ارزش‌ها را نیز ترویج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های ورزشی و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه هدفمند باشد، به‌گونه‌ای که در عرصه ورزش هم برای سلامتی جسم و روان و هم برای جهانی کردن ارزش‌های دینی و میهنی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کنیم تا بتوانیم ارزش‌های دینی و میهنی خود را در قالب ورزش به دنیا معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه استاندار این استان به موضوع ورزش، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از این ظرفیت در حیطه ورزش خراسان شمالی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که استان در سطح کشور بیشتر مطرح شده و افزون بر جودو و کوراش، در سایر رشته‌های مختلف ورزشی نیز در سطح کشور و حتی در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha