چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر می‌خواهیم اسلام ناب و اسلام تحریفی را ببینیم و بسنجیم باید به سراغ حضرت زهرا (س) برویم؛ چراکه فاطمه (س) مبین دین اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به تبیین فعالیت‌های دخت نبی مکرم اسلام (ص) در دفاع از حریم ولایت پرداخت.

وی افزود: متأسفانه بعد از پیامبر اسلام، یک خط انحرافی در دین ایجاد شد. خط انحرافی این بود که عده‌ای آمدند اهل‌بیت (ع) را کنار زدند و گفتند قرآن به‌تنهایی کفایت می‌کند و اگر نیاز به تفسیر باشد ما خودمان هستیم، این مثل آن است که کسی الآن بگوید به مراجع نیاز نیست، بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: بعد از آن قرآن و صحابه منبع یگانه شدند و دیگر اهل‌بیت (ع) در این میان نبودند و بعداً هم مذهب‌هایی ایجاد شد.

وی اظهار کرد: انحرافی که بعد از پیامبر (ص) ایجاد شد این بود که رابطه خلق و مخلوق قطع شد و برخی اختلاف امام علی (ع) و صحابه را یک اختلاف سیاسی قرار دادند و این اختلافات را به قول امروزی انتخاباتی دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با وجود این آن‌ها نتوانستند یک امر را تحریف کنند و آن هم حرکت حضرت زهرا (س) بود.

وی تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام (ص) از زمان رحلت پیامبر(ص) یک مبارزه نفس‌گیر را شروع کرد که تا زمان شهادتش ادامه داشت، این موضوع را هم نمی‌توانند انکار کنند، چراکه  در منابع خودشان ذکر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نمی‌توانند خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و آمدن ایشان به مسجد و حمایت از امام علی (ع) و ولایت و محکوم کردن کارهای آن‌ها را انکار کنند؛ نمی‌توانند سخنرانی در جمع زنان مدینه را انکار کنند و نمی‌توانند انکار کنند که آن دو نفر آمدند تا از فاطمه (س) رضایت بگیرند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بخاری می‌گوید: فاطمه زهرا (س) در حالی از دنیا رفت که از او دو نفر راضی نبود و با خشم از دنیا رفت.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی است که دفاع حضرت فاطمه (س) از حقانیت امام علی (ع) آشکار می‌شود؛ ازاین‌رو اگر می‌خواهید حقانیت امام علی (ع) را اثبات بکنید باید سراغ حضرت زهرا (س) بروید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بر این اساس اگر می‌خواهیم اسلام ناب و اسلام تحریفی را ببینیم و بسنجیم باید به سراغ حضرت زهرا (س) برویم؛ چراکه فاطمه (س) مبین دین اسلام ناب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha