جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیات دولت

حوزه/ هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رئیس جمهور، آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را مورد بازبینی قرار داد و اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را مورد بازبینی قرار داد و اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آیین نامه فوق که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به تصمیم شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی به تصویب رسید، حضور مجدد صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی (در فرآیند انتخاب به عنوان صادرکننده ممتاز و نمونه ملی) قبل از اتمام مهلت کارت ویژه، منوط به حداقل رشد ۱۰ درصدی ارزش یا وزن صادرات به تشخیص کارگروه مربوطه در مقایسه با سال انتخاب می باشد.

گفتنی است، پیش از این اصلاحیه، شرط حضور مجدد صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی در فرآیند انتخاب، افزایش حداقل ۱۰ درصدی ارزش صادرات در مقایسه با سال انتخاب بود.

بازنگری تعرفه های خدمات سلامت بخش خصوصی در دوره شیوع بیماری کرونا

هیات وزیران به استناد قانون احکام دائمی برنامه های توسعه مبنی بر تکلیف دولت برای بازنگری سالانه ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی، با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اصلاح تعرفه های مزبور موافقت کرد.

اصلاح مصوبه مربوط به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی

دولت به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی درخصوص تأمین هزینه تملک اراضی پروژه احداث راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی، مصوبه مربوط به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی را مورد بازنگری قرار داد.

مطابق اصلاح مصوبه فوق، سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی به منظور اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی می تواند از محل منابع داخلی خود، هزینه های تملک اراضی به میزان ۵۰ میلیارد ریال و بخشی از منابع مالی عملیات اجرایی راه آهن خط اتصال بندر مزبور به راه آهن رشت – انزلی به طول ۸ کیلومتر خارج از محدوده مصوب منطقه آزاد یاد شده به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال را تأمین کند تا از طریق طرح احداث راه آهن قزوین – رشت – انزلی هزینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha