سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: با توجه به کم لطفی هایی که از همان ابتدا در حق مردم قم صورت گرفته ذائقه شان از برخی تعبیرات بسیار تلخ شده است و آنچه که اخیراً در واکنش به اعتراض به حق مردم قم با عنوان "سوء برداشت" انتشار یافته نه تنها کافی نبوده بلکه معنای نامناسبی نیز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم به دنبال اهانت به مردم قم با صدور بیانیه‌ای نسبت به قم هراسی از سوی معاون وزیر بهداشت  واکنش نشان داد که متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا ﴿ احزاب /۷۰﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن (حقّ و) استوار گویید.

خدمات و زحمات کادر درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا در شرایط امروز، جهادی ارزشمند در راه سلامت جامعه به شمار می رود و جای تشکر فراوان دارد. لذا مردم عزیز قم نیز ضمن قدردانی از این قشر خدوم، خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه ها برای مبارزه با این ویروس می دانند اگرچه عده ای در بین اقشار گوناگون جامعه هستند که کم توجهی ایشان باری گران بر دوش دیگران می گذارد! پس همان طور که کرارا متذکر شده ام، باز هم مردم ایران را به رعایت بیش از پیش این اصول دعوت می کنم. خصوصا در شهر مقدس قم که راه مواصلاتی چندین استان به شمار می رود و روزانه میزبان مسافران بسیاری است. البته بحمدالله در این شهر مقدس و اماکن مذهبی و زیارتی آن دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت می شود. خصوصا در مصلی نماز جمعه که اولین هفته پس از مدتها تعطیلی با حضور مسئولان و مردم برگزار شد و بر اساس اعلام نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا درصد بالایی از نمازگزاران دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند که مستندات آن نیز موجود است.
از طرفی مردم شریف قم، اهالی شهری هستند که در روایات ستوده شدند و از اولین کسانی بودند که به ندای امام راحل رحمت الله علیه در عرصه های مختلف لبیک گفته و زمینه فرار شاه ستمگر را فراهم کرده و هر ساله در ۱۹ دی ماه مورد تمجید رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی قرار می گیرند و از سوی دیگر به دلیل گسترش ویروس شرور، متضرر شده و در همین حال میزان کمکشان به قشر آسیب دیده در رتبه های اول کشور است.
با توجه به سابقه درخشان مردم انقلابی قم و اقدامات انجام شده در راستای رعایت دستورالعمل ها، سزاوار نبود در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کسی با این مردم شریف و عزیز، با اتکا به گزارش های غلط و با ادبیاتی موهن و سبک جسارت نماید. اگرچه قم هراسی از سوی دستگاه های تبلیغاتی دشمن به هیچ عنوان پروژه جدیدی به شمار نمی رود که حساب آنان از دوستان دلسوز جداست! اما در هر صورت امری ناپسند است.
شکی نیست که تذکرات مسئولین بهداشت همیشه از سر خیرخواهی بوده و هست، اما می توان با سخنان مودبانه تذکرات را بیان کرد و گرفتار افترا و سیاهنمایی نشد! سخن آخر اینکه مردم ما هم انتظار بهداشت و سلامت عمومی دارند و هم انتظار دفاع از حیثیت قم.

با توجه به کم لطفی هایی که از همان ابتدا در حق مردم قم صورت گرفته ذایقه شان از برخی تعبیرات بسیار تلخ شده است و آنچه که اخیرا در واکنش به اعتراض به حق مردم قم با عنوان “سوء برداشت” انتشار یافته نه تنها کافی نبوده بلکه معنای نامناسبی نیز دارد. بنابراین لازم است کسانی که مرتکب گستاخی به مردم شریف قم و برخی شعائر مذهبی شده اند، اشتباه خود را به طور منطقی و مودبانه اصلاح نمایند تا مبادا سخنان نسنجیده شان ذهنیت مثبت مردم را نسبت به مجاهدان خدوم عرصه بهداشت و درمان مکدر نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس قم

سید محمد سعیدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    این یک پروژه طراحی شده از سوی دشمن و نفوذی های داخلی است که اگر کوتاه بیایید بدتر از این تخریب می کنند