پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا نوروزی

حوزه/ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، گفت: همانگونه که عدم توجه به عدالت، بنیان‌های اجتماعی جامعه را متزلزل می‌کند، بی‌توجهی به احسان و نیکوکاری نیز باعث رشد جامعه‌ای خشک و بی‌روح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی در گفت و گویی عنوان کرد: توجه به نیازمندان یکی از آموزه‌های وحیانی و مفاهیم پردامنه‌ی قرآن کریم و روایات معصومین علیهم‌السلام است و همچنین از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: همانگونه که عدم توجه به عدالت، بنیان‌های اجتماعی جامعه را متزلزل می‌کند، بی‌توجهی به احسان و نیکوکاری نیز باعث رشد جامعه‌ای خشک و بی‌روح می‌شود، در نگاه آیات و روایات نیکی تنها نماز و عبادات فردی نیست، بلکه گذشتن از مال و انفاق آن در راه رضای خداوند به خویشاوندان نیز ضرورت دارد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران نیز، توجه به اقشار نیازمند و مستضعف جامعه است، تصریح کرد:«جشن عاطفه‌ها»، «جشن نیکوکاری»، «طرح اکرام» و طرح‌های مشابه آن همگی راه‌های توجه دادن مردم به این فرمان الهی است اما همچنان راه طولانی تا تحقق کامل اهداف خود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام که بیماری کووید ۱۹ تأثیر منفی بر اقتصاد خانواده‌ها داشته است و خانواده‌های بسیاری را عزادار و بدون سرپرست کرده است و همچنین گرانی کم‌سابقه هم از سوی دیگر بر اقشار کم‌برخوردار جامعه فشار می‌آورد وظیفه‌ی انسانی و الهی هر فرد با ایمانی است که تا حد توان، به همنوعان خود کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: در دانشگاه قم تاکنون در بخش‌های استادی، کارمندی و دانشجویی چه به شکل فردی و چه به شکل گروهی کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده است مثل تشکل دانشجویی «بوی زندگی» و «صندوق علوی اساتید» اما با هدف هم‌افزایی و ساماندهی بیشتر این فعالیت‌ها، «مرکز نیکوکاری دانشگاه قم» با همکاری اساتید و کارکنان دغدغه‌مند تشکیل شده است و با عقد تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت‌های خود را شروع می‌کند.

وی اضافه کرد: این مرکز در حال شناسایی و تکمیل لیستی از نیازمندان با حفظ کرامت انسانی آن‌ها می‌باشد که اولویت با افراد نیازمند در گروه‌های دانشجویی، کارکنان و بازنشستگان دانشگاه خواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: از آنجا که در جامعه‌ی اسلامی مسجد محوری است، محل استقرار مرکز نیکوکاری دانشگاه قم نیز در یکی از اتاق‌های مسجد الغدیر دانشگاه پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله روز پنجشنبه دوم بهمن با حضور بختیاری رئیس محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی در پایان عنوان کرد: ما در این راستا دست یاری و همکاری به سمت همه اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز به عنوان یک وظیفه انسانی و الهی دراز می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha