جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم

حوزه/ حاج حسن طهرانی مقدم چند مطلب را درباره زندگی مشترک قبل از عقد مطرح کردند و گفتند: «جنگ است یا شهید می شوم، یا اسیر، یا جانباز؛ تا زمانی هم که جنگ است باید حضور جدی داشته باشم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم الهام حیدری، همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم، در نشست مجازی «نقش بانوان در تربیت الگوی مقتدرانه مقاومت» که از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) یزد برگزار شد، گفت:  انسان های وارسته و متقی معمارانی هستند برای این که جهان را به سمت و سوی الهی شدن ببرند.

وی با اشاره به صفات و شاخصه های بارز شهید سلیمانی، مدیریت و فرماندهی این شهید بزرگوار را از جمله این صفات دانست و گفت: شهید سلیمانی ضرورت درک زمان و نحوه مبارزه را با تحلیل و بررسی به عهده می گرفتند، مدیریت صحنه نبرد را داشتند و در انتخاب ها بسیار تسلط داشتند.

همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم با اشاره به اینکه فلسفه انسان های موفق، انتخاب های بزرگ است، افزود: چهار عامل در این زمینه موثر است یعنی ادراک، بینش و فهم صحیح، عدم تعلقات و دلبستگی و ساختار تربیتی درستی که با آن مواجهه هستند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تجربه دفاع مقدس داشت و این تیزبینی ایشان بود که فهمیدند نیروی مقاومت باید در غرب آسیا رشد کند و نگاه به جمهوری اسلامی را در داخل جستجو نمی کردند، بلکه فراتر از داخل می دانستند. اخلاص، قول، عمل، شجاعت، ادب، تواضع و توسل به حضرت زهرا (سلام الله علیها) روش خاص سرباز ولایت حاج قاسم سلیمانی بود و  رشد و ترقی را در صحنه جهاد می دیدند.

همسر شهید طهرانی مقدم، هدف از زندگی را مهم دانست و اظهار کرد: حاج حسن طهرانی مقدم چند مطلب را درباره زندگی مشترک قبل از عقد مطرح کردند و گفتند: «جنگ است یا شهید می شوم، یا اسیر، یا جانباز؛ تا زمانی هم که جنگ است باید حضور جدی داشته باشم»، آن قدر مساله را شفاف بازگو کردند که در ذهن من باقی ماند، زیرا با صراحت انتخاب شایسته خود را بازگو کردند.

حیدری با اشاره به اینکه آنچه در زندگی مهم  اینکه با عملکرد خوب نشان دهیم عبد خداییم، گفت: باید در مسیر الهی حرکت کنیم، در زندگی عمل مهم است نه حرف؛ برنامه زندگی ما از آیات و روایات گرفته می شود، آن هم با عمل.

وی با تأکید بر ولایتمداری، تعیین هدف را مهم دانست و افزود: انسان های بزرگ انتخاب های سخت تری دارند  و نباید از سختی های زندگی هراسید، بلکه باید با مأنوس شدن با قرآن و الگوگیری از زندگی علما وشهدا، زندگی خوبی را برای خود رقم زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha