پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم فرهیخته

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان یزد در نشستی با عنوان «انتظار فاطمی»، گفت: دشمن با ایجاد فتنه های زیاد و برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی، ترس از دست دادن آزادی را در دل ها می افکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم فاطمه فرهیخته، در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان منتظر واقعی تشکیل حکومت ولایی در برابر سطحی نگری مردم در خطبه فدکیه، زیبایی های جامعه ای ولایی را ترسیم می کند.

استاد حوزه خواهران، خطبه حضرت را پاسخگوی نگرانی ها در تشکیل جامعه دینی و ولایی عنوان کرد و افزود: دشمن با ایجاد فتنه های زیاد و برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی، ترس از دست دادن آزادی را در دل ها می افکند.

خانم فرهیخته، با استناد به کلام امیرالمومنین در نهج البلاغه، فتنه را جلوه دادن یک امر باطل به صورت حق، دانست که سبب اختلال و اضطراب در جامعه می گردد.

وی در ادامه شرح خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در جمع زنان مهاجر و انصار، به تعبیر حضرت اشاره کرد که "به خدا قسم اگر مردان شما زمام ناقه حکومت را به دست امیرالمومنین می دادند، آن را به آرامی به منزل می رساند"، اظهار کرد: تشبیه حکومت به مرکب، حکایت از سهل و آسان بودن تشکیل حکومت الهی در صورت همراهی و عدم منع از سوی افراد جامعه دارد، همانگونه که تعبیر "به آرامی" نشانگر عدم وجود اختلال و تشویش در حکومت ولایی است.

کارشناس حوزوی، نگرانی اقتصادی مردم را به عنوان دومین نگرانی از تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد که حضرت صدیقه فاطمه (سلام الله علیها) نتیجه حکومت ولایی را دستیابی به چشمه آب خنک، گوارا، زلال و فراوان مطرح فرمودند و این نگرانی را هم بیهوده دانستند.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: سومین نگرانی مردم، زوال نعمت هاست که آن حضرت با عبارت "چشمه ای که هیچ گل و لایی در آن نیست و در جوار آن همه، سیراب می گردند" این ناراحتی را در تشکیل حکومت اسلامی، بی جهت دانستند.

خانم فرهیخته، ترسیم زیبایی های یک جامعه مهدوی برای امید و روحیه بخشی به مردم و انجام رفتارهای خداپسندانه را از وظایف منتظر واقعی برشمرد و بر رعایت تقوای الهی با حرکت مقتدرانه در مسیر دینداری تاکید ورزید.

وی، قوت در دینداری را اولین نشانه متقی مطرح و بیان کرد: این قوت باید در رفتارها، در افکار و اخلاق و ... نمود داشته باشد، به گونه ای که انسان در مرکز فتنه ها و شبهات عالم هم، ثابت قدم تر ظهور پیدا کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

انتها پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha