سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ همان گونه که امام راحل تأکید می‌کردند، ارائه گزارش مسئولان کشور به مردم، باعث امیدواری آنها می‌شود و مردم بهتر متوجه خدمات صورت گرفته می‌شوند. از سوی دیگر شایعات و شبهات دشمنان را هم نقش بر آب می‌کند. چرا که آنها از طرق مختلف سعی می‌کنند منکر خدمات نظام اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و ایام دهه فجر، اظهار داشت: بهمن، ماه بهار انقلاب اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان ما امید داشتند که این انقلاب مردمی در همان ماه ها و سال های اولیه با شکست مواجهه شود اما به کوری چشم آنها ایران اسلامی روز به روز پیشرفت می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی تأکید کرد: دشمنان ما از هیچ تلاشی برای تضعیف نظام و انقلاب اسلامی، فروگذار نکردند اما به لطف خدا و هوشیاری مردم، همیشه شکست خوردند که آخرین نمونه آن سرنوشت ترامپ است که دیدید با چه ذلتی مواجهه شد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به گزارش مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، گفت: گزارش امیدوارکننده جنابعالی باعث خوشحالی بنده شد. البته این گزارش ها باید به اطلاع مردم هم برسد. همان گونه که امام راحل تأکید می‌کردند، ارائه گزارش مسئولان کشور به مردم، باعث امیدواری آنها می‌شود و مردم بهتر متوجه خدمات صورت گرفته می‌شوند. از سوی دیگر شایعات و شبهات دشمنان را هم نقش بر آب می‌کند. چرا که آنها از طرق مختلف سعی می‌کنند منکر خدمات نظام اسلامی شوند.

امام جمعه شهر مقدس قم بر ضرورت حمایت از استعدادها در گوشه و کنار کشور تأکید کرد و افزود: یکی از معضلات کشور، حاشیه نشینی است. بیکاری جوانان و مشکلات متعدد کشاورزان و روستاییان، باعث کوچ کردن آنها از روستاها به شهرها می شود. این جمعیت وقتی به شهرها می آیند، همچنان با بیکاری مواجه هستند و به ناچار به حواشی شهرها کشیده می شوند که متأسفانه گاهی با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد نیز همراه می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان  حمایت از روستاییان را ضروری دانست و گفت: حمایت از روستاییان، در پیشرفت کشور نیز تأثیر دارد. یک زمانی روستاییان همه مایحتاج زندگی از لبنیات تا گوشت و مرغ و سبزی و... را خودشان تولید می‌کردند و به کسی محتاج نبودند. اما متأسفانه شاهد هستیم که امروزه به دلایل مختلف، روستاها وضعیت خوبی ندارند. 

وی همچنین بر ضرورت کارآفرینی در روستاها و حل مشکل بیکاری روستاییان تأکید کرد و افزود: اگر در روستاها کاری متناسب با سن و سال و شأن و منزلت جوانان روستایی فراهم شود، آنها مجبور به مهاجرت به شهرها نمی‌شوند و به این صورت، بسیاری از مشکلات روستاییان حل می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این نکته که بین آموزش و شغل جوانان، معمولاً سنخیتی وجود ندارد، گفت: معمولاً دیده می‌شود که جوانان ما در جایی مشغول به کار هستند که هیچ ارتباطی به رشته تحصیلی آنها ندارد. گاهی هم شغل جوانان، مرتبط با همان رشته است اما سواد آنها در حد تئوری است که این یکی از مشکلات ما در حوزه آموزش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha