جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فقه تحزب

حوزه/ کرسی علمی- ترویجی "فقه تحزب در نظام اسلامی" به همراه رونمایی از کتاب"درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی" در محل انجمن های علمی حوزه به شکل مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان ارایه دهنده، مباحث خود در خصوص تحزب در نظام اسلامی را ارایه داد و اهمیت و ضرورت این بحث را مورد توجه قرار داد و در ادامه دکتر کمال اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما به عنوان ناقد اول بحث خود را ارایه کرد.

وی گفت: مهم ترین نکته ناظر به ضرورت بازنگری در بحث تحزب بر اساس مبانی فقه در گام دوم انقلاب است، چه آن که ما نیاز داریم که در گام دوم انقلاب از حزب بر پایه مبانی دینی استفاده کرده، ضمن آن که باید بتوانیم کارکردهای خوب حزب را شناسایی نموده و آن را در خدمت نظام اسلامی در بیاوریم که البته در این کرسی، ارایه دهنده محترم کمتر به این موضوع پرداخته بود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین  سید کاظم سید باقری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان یکی دیگر از ناقدین به جایگاه حزب از مبانی فقهی پرداخته و ابراز داشت: بسیاری از نکاتی که ارایه دهنده بحث در این جلسه مطرح کرده بود، خوب بود اما ما نیاز داریم که با توجه به اقتضائات جدید کشور، این موضوع را مورد توجه قرار داده و به این وسیله به نیازهای موجود پاسخ دهیم.

لازم به ذکر است: دبیر علمی این نشست که چهارشنبه شب به همت انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه، انجمن مطالعات سیاسی حوزه و نیز دانشگاه طلوع مهر به شکل مجازی برگزار شد، حجت الاسلام مجید کافی امامی، پژوهشگر و استاد سطوح عالی حوزه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha