جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین اخوان

استاد حوزه گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) آفتاب درخشان منظومه علوم و معارف الهی و حافظ و نگهبان دین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام اخوان سیگاری در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد به بیان شرح زندگی و اقدامات و فعالیت های آیت الله مصباح(ره)  پرداخت.

وی به زندگی و نبوغ سرشار این عالم بزرگ اشاره کرد و افزود: آیت الله مصباح(ره) استعداد فراوان و ذوق سرشاری داشت، به طوری که مدیر و معلمین مدرسه، او را تشویق می‌کردند که اگر تو به همین صورت درس بخوانی از مخترعین و مکتشفین و دانشمندان برجسته کشور در آینده خواهی شد، اما او در آرزوی دیگری بود و با اینکه فقر شدید و دیکتاتوری رضاخانی و دین ستیزانه ی او دامنگیر علمای اسلام و حوزه‌های علمیه بود، به علوم دینی و حوزه‌های علمیه علاقمند بود.
 
وی با بیان اینکه دفاع از اسلام در بعد فرهنگی سبب می شد که هجمه‌های مختلفی علیه آیت الله مصباح صورت بگیرد، گفت: گاهی اوقات کسانی بسیار بی ادبانه و گستاخ به ایشان اهانت می کردند، اما ایشان همه این هجمه ها را صبورانه تحمل می کرد و دست از دفاع از دین اسلام نمی کشید و از کسانی بود که همه وجود خودش را وقف تثبیت مبانی انقلاب کرد و در راه انقلاب  و دفاع از امام و رهبری و ولایت مداری ثابت قدم و استوار باقی ماند.

استاد حوزه ادامه داد: امتیاز آیت الله مصباح این بودکه  دل در گرو دنیا نداشت و دارای سالم‌ترین تفکرات و معرفت اسلامی بود؛ پشتوانه چندین ده ساله آموختن معارف دینی و تدریس آن معارف، ایشان را استوار و قوی کرده بود و فضلای فراوانی تحت اشراف ایشان و مؤسسات علمی معظم له تاسیس کردند تربیت شدند.

وی، نقد جریان های سیاسی را از امتیازات آیت الله مصباح(ره)خواند و افزود: از امتیازات و ویژگی های آیت الله مصباح نقد جریان های سیاسی آلوده بود که در مقابل آن ها قاطعانه می ایستاد و از هرگونه انحراف و بدعتی که آنها می خواستند ایجاد کنند با بیان و منطق قوی جریانات سیاسی آلوده را نقد می کرد و به اشکالات و ابهامات آنها پاسخ می داد.

استاد حوزه ادامه داد: پاسخ گویی آیت الله مصباح به اشکالات و ابهامات گاهی  سبب می شد موجی از اتهامات را گروهی علیه ایشان برانگیزند، اما  آن مرد مقاوم الهی در برابر امواج هجمه‌ها می ایستاد.

حجت الاسلام اخوان  در ادامه با اشاره به آثار و تألیفات ایت الله مصباح، اظهار کرد: یک نمونه از فعالیت‌های ایشان سخنرانی های پیش از خطبه های نمازجمعه تهران است که  در دو کتاب به نام فلسفه سیاسی اسلام  جمع آوری شده است؛ نرم افزار مجموعه آثار آیت‌الله مصباح هم بیش از ۸۰ جلد کتاب ایشان جمع آوری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در واقع آیت الله مصباح، چراغ راه دوستان و خار چشم دشمنان و دارای زبان گویا در اظهار حق بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha