شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر این که مدیران مدارس طلبه پروری کنند نه مدرسه گردانی، گفت: در مدارس علمیه باید سیدحسن نصرالله ها و شیخ زکزاکی ها تربیت شوند تا خاری در چشم دشمنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، بعد از ظهر امروز در نشست مهارت افزایی مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان همدان، با بیان اینکه هدف بعثت پیامبر اسلام، گسترانیدن توحید، فرهنگ اسلامی و عدالت اسلامی در عالم است، اظهار داشت: باید در مسیری حرکت کنیم که معارف اهل بیت(ع) عالمگیر شود و امام این مکتب به عنوان فرمانروای کل عالم حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق این مهم هر فردی وظایفی بر عهده دارد، گفت: برای انجام اینکار و رسیدن به نقطه مورد نظر باید اقدامات لازم را انجام دهیم و یاری خداوند بشتابیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر امام زمان(عج) به دنبال آن بود که بدون اقدامی از جانب مومنین ظهور کند، مطرح کرد: انسان دارای قدرت اختیار و اراده است، و با استفاده از این توان باید شرایط ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کند، در غیر این صورت حضرت ۱۳۰۰ سال دیگر هم نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند یک جبهه قوی از مومنان هستیم، خاطرنشان کرد: حضرت حجت(عج) اجتماع قلوب در بین شیعیان در دفاع از عهد جامعه شیعه را ضروری دانسته‌اند و لذا نیازمند آن هستیم تا اجتماع قلوبی در بین مومنان پدید بیاوریم.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری تصریح‌کرد: یکی از مکان‌هایی که در آن بهترین بستر برای تربیت نیروهای مومن و جبهه ایمانی فراهم شده، حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه ارتباط با مخاطب در مساجد و دانشگاه‌ها متفاوت از نوع ارتباط در حوزه‌ها است، یادآور شد: مخاطب حاضر در حوزه، طلاب شده اند که با تمام وجود در کلاس و در حوزه حاضر شده و در یک سن خاص می باشند و لذا خدمت‌ در این عرصه توفیقی از جانب پروردگار است که باید قدردان آن باشیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در این جبهه ایمانی نیازمند علمای ربانی که تاریخ ساز و نقش آفرین باشند، هستیم، گفت: این بستر در حوزه‌های علمیه وجود دارد و انجام آن مسئولیت سنگینی است که بر عهده مدیران و اساتید و کادر حوزه قرار داده شده است و برای رسیدن به این هدف باید شبانه روز فعالیت کنیم.

وی به تشریح اهداف ایجاد شورای تهذیب در مدارس علمیه پرداخت و یادآور شد: تحصیل در مدارس علمیه به جهت رسیدن به درجات عالی و ایجاد خلاقیت و کشف مسیر تربیتی درست است که این شورا می تواند در این روند نقش آفرینی کند.

مدیران مدارس به طلبه پروری بپردازند نه مدرسه گردانی

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، شورای تهذیب را جدا از دیگر برنامه‌های حوزه ندانست و گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم این است که مدیران به جای طلبه پروری، به مدرسه گردانی روی آورده‌اند که شورای تهذیب برای حمایت از طرح‌های تربیتی و موفقیت در کارها به کمک مدیران خواهد آمد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری این شورا در مدارس، عنوان کرد: بحث برگزاری شورای تهذیب  آن قدر مهم است که مدیر مدرسه علمیه باید برای برگزاری آن احساس اضطرار و نیاز کند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: در مدارس علمیه باید سید حسن نصرالله ها و شیخ زکزاکی  ها تربیت شوند تا با گسترش هسته های مقاومت همچون خاری در چشم دشمنان باشند.

وی، خطاب به مدیران مدارس یادآور شد زمانی که به چهره طلاب نگاه می کنید، به این فکر باشید که در ۱۰ سال آینده این افراد یک عالم جریان ساز و اثرگذار در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه در بیان امیرالمومنین(ع) سه چیز مانع رسیدن به اهداف بلند می‌شود، یادآور شد: کوتاه بودن همت، نداشتن طرح و ایده و ضعف در اندیشه مهمترین علل نرسیدن به موفقیت در انسان از نظر امام علی(ع) است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مدیران گرفتار می‌شوند آن است که تمام تلاش خود را برای بالا آوردن طلاب ضعیف قرار می‌دهند، در حالیکه وظیفه مدارس علمیه این است که افراد را از صفر به تعالی ببرساند

انتهای پیام

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه برای موفقیت در تربیت، نیازمند طرح و ایده‌های جدید هستیم، مطرح کرد: برای شکستن قالب های گذشته، نیازمند خلاقیت هستیم و این خلاقیت را در شورای تهذیب مدیران می‌توانند کسب کنند.

وی در پایان با بیان اینکه از حضور جوانان باید استقبال کرد، گفت: حضرت امام(ره) در دوران جنگ به جوانان ۲۲ ساله میدان داد و امروز نیز ما باید همانگونه که یک رئیس از معاونین خود و پادشاه از وزرای خود برنامه می‌خواهد از اندیشه های این جوانان به بهترین وجه استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • .... IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    با سلام و عرض ادب خدمت شما اگر مشکلات حوزه‌های علمیه حل شود مدیران دغدغه تربیتی هم دارند اما مشکلات حوزه در بحث مالی و غیره و دخالت های دست های پشت پرده به قدری زیاد است که امکان انجام برنامه های تربیتی برای مدیران در بعضی از مواقع کاهش پیدا می‌کند با کمال احترامی که برای استاد بزرگوار قائل هستند ولی ایشان این حرف را می زنند یا مشکلات حوزه ها را نمی دانند یا فقط بحث‌ها به صورت لفظی مطرح می‌شود که فقط تیتر شود. به فکر حل مشکلات حوزه ها باشید دوران حرف زدن تمام شده است الان زمان عمل است.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام متاسفم برای این برادر مدیری که با سلیقه فلان اقا وتوصیه و...خلاف اخلاق مدیر میشه میخواد حسن نصرالله تربیت کنه شما مدیران را بگیرید مدارس درست میشود
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    لطفا مدیران قابل را انتخاب کنید تا نتیجه اش را ببینید، کاش شما هم مسئول نمی شدید و به طلبه پروری می پرداختید...