جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با داشتن آموزش و پرورش موفق می توان جهان را مدیریت کرد اما اگر آموزش و پرورش موفق نباشد جهان استکبار ما را مدیریت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در نشست کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یک کشور وقتی می تواند موفق باشد که در عرصه ملی و فراملی دارای اقتدار همه جانبه بوده و یکی از عوامل اقتدار داشتن آموزش و پرورش قوی و در طراز آن است.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انسان مهمترین مولفه پیشرفت در عرصه های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی، علم و فناوری، اجتماعی و دفاعی است، گفت: انسان تمامی این امور را مهندسی و بازتولید می کند و وقتی می تواند در این پیشرفت همه جانبه قرار گیرد که دارای این مقوله همه جانبه باشد.

وی، یکی از مهمترین مولفه های پشیرفت انسانی را علم و فناوری عنوان کرد و ابراز داشت: شروع حرکت انسانی از آموزش و پرورش است، هرچند خانواده در معماری شخصیت خیلی تاثیر دارد، اما آموزش و پرورش قریب به ۱۲ سال بهترین در بهترین زمان جغرافیای زمانی زندگی نقش مهمی در فضای زندگی انسان چه فردی و چه اجتماعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش یک مقوله ای راهبردی و استراتژیک است، گفت: آموزش و پرورش سرمایه گذاری بنیادین برای پیشرفت کشور است که لازم است توجه ویژه ای به آن شود و همواره امام راحل و مقام عظم رهبری به این مسأله و اهمیت آن تاکید داشته و دارند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش موفقی نداشته باشیم، مشکلاتی زیادی برای کشور حاصل می شود و عرصه های مختلف همچون تکنولوژی، عمرانی و... پیشرفتی نخواهیم داشت، اما اگر آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم در نظم نوین جهانی توان مهندسی خواهیم داشت و نقش آفرین خواهیم بود.

وی ادامه داد: با داشتن آموزش و پرورش موفق می توان جهان را مدیریت کرد اما اگر آموزش و پرورش موفق نباشد جهان استکبار ما را مدیریت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با یک برنامه ریزی دقیق کاری بزرگ انجام دهد؛ همچنین طراحی صحیح وحدت حوزه و دانشگاه منوط به ایجاد وحدت در آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: همکاری حوزه و آموزش و پرورش می تواند به شکل های مختلف تجلی پیدا کند، لذا باید از کارهای سطحی و شکلی و آماری پرهیز و به کارهای عمیق و فوق روز پرداخت، چراکه آموزش و پرورشی موفق است که به کارهای فوق روز توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha