چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پارسانیا

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: موضوعات تعیین کننده ای در علوم اجتماعی هست که حوزه علمیه می بایست برای پاسخ گویی به آنها ورود کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا در نشست هم اندیشی نحوه اعطای امتیازهای علمی به حوزه علمیه خراسان، در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید در فضای امروز به جامعه اسلامی پاسخ دهد، گفت: در علوم اجتماعی نیز موضوعات تعیین کننده ای هست که حوزه علمیه می بایست برای پاسخ گویی به آن ورود کند.

وی با اشاره به اینکه اگر حوزه علمیه مطابق نیازها بخواهد عمل کند باید به روز شود و با استفاده از مجوزهای مربوطه ورود داشته باشد، افزود: اگر بخواهیم نظام اجتماعی اسلامی باشد، باید موضوع شناسی توسط حوزه علمیه انجام شود و نقطه عطف آن در این مجموعه باشد که البته در نهایت به وحدت عملی حوزه و دانشگاه نیز دست می یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ورود و جذب نخبگانی علوم پایه در حوزه علمیه را امری قابل توجه دانست که می تواند بعد از مدتی بازخوانی دانش ها با نگاه دینی انجام شود. پس از تربیت طلابی با این شاخصه، باید در کنار استفاده از این استعدادها در حوزه، دست کم بخشی از این افراد به دانشگاه برگردند و رشته های موجود را متحول کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه عمدتا در طول تاریخ بر اساس وقف اداره می شدند، گفت: وقف ظرفیت خوبی برای حمایت از فعالیت های حوزه های علمیه است که می بایست به آن توجه و احیا شود. خیلی از مراکز آکادمیک اروپا و آمریکا با نگاه اعتقادی خودشان بر اساس مسئله ای مانند وقف اداره می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا از ارتباطات و ظرفیت خوب حوزه علمیه خراسان به عنوان یک فرصت برشمرد که برنامه ها می تواند با تصمیم خوب و سریع به عنوان یک نمونه اجرا و مطرح شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha