چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تجلیل از شهید اوسطی

حوزه/ امام جمعه و استاندار قم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، از خانواده این شهید سرافراز تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام علی اوسطی که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و اشاره به ضرورت حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا اظهار کرد: نظام اسلامی با تکیه بر مبانی اعتقادی و دینی، رهنمودهای حکیمانه امام و رهبری و همچنین همراهی مردم به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

بهرام سرمست استاندار قم نیز با تقدیر از صبر و استقامت خانواده معظم شهداء و نقش آن ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیروزی‌ها و پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف مرهون خون شهیدان والامقام است.

حجت الاسلام  شیخ علی اوسطی از مبارزان و شهدای برجسته قم در دوران انقلاب اسلامی است که به دلیل قدرت نشانه گیری فوق العاده به «شیخ سنگ قُلّاب» یا «شیخ فلاخن ‌انداز» مشهور بود. با این توضیح که او با قلاب و سنگ به مقابله با مأموران تا بن دندان مسلح رژیم ستمشاهی می رفت و این رفتارش به تأسّی از حضرت داود علیه اسلام بود.

حجت الاسلام اوسطی در روز عید سعید فطر (مهر ماه سال ۱۳۵۷) در خیابان چهارمردان قم با شلیک سه گلوله از سوی مأموران رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

این شهید سرافراز در بخشی از وصیت‌ نامه خود چنین نوشته است: «خدایا! در شهادت چه لذتی است که مخلصان تو به دنبال آن هستند؟

خدایا! تو جانم دادی و جانم خواهی گرفت، مرا در آن صراطی‌ گذار که هیچگاه از لحظه‌ جان دادن غفلت نکنم.

خدایا! می‌دانم آنچه را بخواهی انجام می‌دهی، پس مرا بر آن راهی بگذار که مصلحت توست … .»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha