پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بانوان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بانوان دوشادوش مردان در دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی رسالت خود را انجام داده اند .

 به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در دیدار مدیر کل امور بانوان استانداری و جمعی از بانوان استان، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی برای ما یادآور روزهایی است که بانوان و مادران با شجاعت، ایثار و رشادت صحنه هایی را رقم زدند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ بود. 

وی ادامه داد: تفاوت نگاه به زن در اسلام که گرفته از آموزه های الهی بوده با جاهلیت بسیار متفاوت است و تفاوت این نگاه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  نیز بسیار مشهود است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه  زنان در صدر اسلام و در طول تاریخ انقلاب رسالت خود را به خوبی انجام داده اند، افزود: در عصر حاضر نظام سلطه فرهنگ نگاه هوس آلود به زن را ترویج می دهد و براساس این دیدگاه زن موجودی است که باید پر کننده وقت دیگران باشد که باید مراقب توطئه دشمنان اسلام و انقلاب باشیم و از مقام زن به خوبی صیانت کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: نگاه به زنان به عنوان یک موجود ضعیف که تاب آوری و قدرت ندارد و نمی توانند درصحنه های مختلف انجام وظیفه کنند، یک نگاه تفریطی به زنان است که این نگاه غلط با آنچه اسلام به ما معرفی می کند، بسیار متفادت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باتوان در طول تاریخ در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب رسالت خود را به خوبی انجام داده اند، بیان داشت: بانوان در صیانت و تعمیق باورهای اخلاقی و انقلابی در جامعه خوش درخشیده اند و جمهوری اسلامی ایران نیز حضور بانوان در میادین مختلف را فراهم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: باید به نقش بانوان به عنوان مادر در درون خانواده که کانون مهر،محبت و عطوفت است نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و با فراهم نمودن شرایط مطلوب برای اشتغال بانوان در بیرون از خانه به استحکام کانون خانواده کمک نماییم .

وی یادآور شد: در استان لرستان بیش از ۴۰ منطقه آسیب پذیر با جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزارنفر وجود دارد که در این مناطق بانوان و دختران بیشتر در معرض آسیب هستند ودر این راستا امور بانوان و دستگاههای مرتبط باید تلاش کنند  که بانوان و دختران مناطق حاشیه ای شهر دچار آسیب ها و معضلات اجتماعی نشوند.

امام جمعه خرم آباد در پایان خاطر نشان کرد: امور بانوان استانداری می تواند با همفکری با بانوان استان و کمک گرفتن از موسسات علمی و اقتصادی از گسترش آسیب های اجتماعی که زنان و دختران مناطق حاشیه نشین استان را تهدید می کند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha