شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه/ دوره «ضیاء امین» در راستای آشنایی با منظومه فکری امامین انقلاب، ویژه طلاب و روحانیون خوزستانی در سطح مدارس علمیه استان برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دوره آشنایی با منظومه فکری امامین انقلاب از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار می‌گردد.

این دوره با عنوان «ضیاء امین» با حضور حجت‌الاسلام مطهری، یکی از اساتید دفتر انتشارات مقام معظم رهبری و نویسنده چند جلد کتاب حوزوی، در سطح استان خوزستان به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

طبق اعلام معاونت تهذیب، دوره مذکور ویژه طلاب و روحانیون خوزستانی است که ابتدا در ۸ مدرسه علمیه و تا پایان سال نیز قرار است در همه مدارس علمیه برگزار گردد.

همچنین هدف از اجرای این دوره، آشنایی طلاب با منظومه فکری مقام معظم رهبری و همچنین تقویت بینش دینی و سیاسی آن‌ها جهت فعالیت در اجتماع و تبیین سخنان رهبر انقلاب و بصیرت افزایی در میان آحاد و اقشار جامعه است.

بر اساس این گزارش، طرح «ضیاء امین» از شنبه هفته آینده مورخ ۱۸ بهمن‌ماه جاری به مدت چهار روز در مدارس علمیه امام صادق(ع) و بقیه‌الله اندیمشک، سیدالشهداء خرمشهر، امام صادق(ع) آبادان، آیت‌الله قاضی دزفول، امام محمدباقر(ع) شوش، الغدیر و ولی‌عصر(عج) اهواز برگزار می‌شود.

قابل ذکر است، برگزاری دوره «ضیاء امین» در مرحله مقدماتی است که إن‌شاءالله سال آینده مرحله تکمیلی آن ویژه طلاب مستعد و علاقه‌مند اجرا می‌گردد.

گفتنی است ازآنجایی‌که یکی از آداب طلبگی اطاعت از امام جامعه بوده و مقدمه این اطاعت، آشنایی با منظومه فکری آن امام است، ضروری است که طلاب در این دوره شرکت کنند تا بتوانند در مسائل مختلف، ابتداعاً ذائقه امام خود را شناخته و سپس در تحلیل مسائل و پیچ‌وخم جریانات سیاسی-اجتماعی دچار تشکیک و اعوجاج فکری نشوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha