پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/تقدیر از طلاب و اساتید پژوهشگر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد

حوزه/ استاد حوزه در آیین تجلیل از پژوهشگران مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد گفت: دنیای امروز به دنبال یافته‌های پژوهشی است که خواسته فطرت الهی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی مدیر عامل خانه فرهنگ شهید صدوقی(ره) یزد، عصر سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران مدرسه علمیه الزهرا «مکتب الزهرا سلام الله علیها» شهر یزد که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا با تعداد شرکت کنندگان محدود و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت صدیقه طاهره سلام الله علیها را به عموم بانوان و رهروان فاطمی تبریک و تهنیت گفت.

وی با تقدیر از بانوان طلبه پژوهشگر، اظهار کرد: ۴۹ بار در قرآن، مشتقات عقل ذکر شده در حالی که در سایر کتب پیامبران این طور نیست.

استاد حوزه افزود: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند« قَیِّدوا العِلْمَ بِالکِتابَهِ، دانش را با نگارش، به بند بکشید و نگه دارید» که اهمیت نوشتن و پژوهشگری برای ما مشخص می شود و حدیث مشهور امام علی علیه السلام « زکوة العلم نشره؛ زکات دانش، نشر آن است».

حجت الاسلام وحیدی تصریح کرد: دنیای امروز به دنبال یافته‌های پژوهشی است که خواسته فطرت الهی انسان است و یافته های سالم باعث پرورش نسل سالم می‌شود.

 وی با اشاره به شخصیت نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها و نمونه کامل الگویی برای زنان و مردان، اظهار داشت: شمابه عنوان حوزویان می‌توانید از کلام معصوم و دیدگاه معصوم، زن را معرفی کنید.

استاد حوزه تأکید کرد: پژوهش هایی تأثیرگذار و پاسخگوی نسل جوان خواهد بود که برخاسته از قرآن و کلام معصومین علیهم السلام باشد، زیرا نسل امروز به دنبال پاسخ های اعتقادی مبتنی بر عقلانیت هستند.

حجت الاسلام وحیدی، بانوان طلبه پژوهشگر را به انتخاب موضوعات پژوهشی در رابطه با زندگانی سراسر نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها فراخواند و یکی از شرایط برتری اثر پژوهشی در جشنواره ها از جمله علامه حلی(ره) را کیفت خوب، سبک پژوهشی، نگارش خوب و ...برشمرد.

*اختصاص سه جایزه ویژه پزوهشی

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام صدوقی، عضو هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، از بانوان افتخارآفرین و پژوهشگر این مدرسه تقدیر کرد و افزود: امیدوارم با مسیری که در انقلاب اسلامی ایجاد شده موفقیت‌ها بیشتر شود.

وی ابراز کرد: فضای دوستانه و صمیمانه که به همت مدیر مدرسه ایجاد شده زمینه‌ساز موفقیت‌ها بوده است و در خصوص پژوهش های کاربردی برای رفع نیازهای جامعه برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام صدوقی از اختصاص جایزه ویژه به سه اثر پژوهشی برتر در سال آینده از بین برترین های پژوهشی و علمی این مدرسه علمیه خبر داد.


برپایه این گزارش، در آیین تجلیل از پژوهشگران مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهر یزد، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان، خانم دهقانی معاون پژوهش حوزه خواهران استان، حجت الاسلام فیاضی معاون پژوهش حوزه علمیه یزد و دبیر جشنواره علامه جلی(ره) در یزد و مدیر، کادر و جمعی از پژوهشگران برتر این مدرسه حضور یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha