جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 942211
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
مداحی

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با یادآوری این مطلب که در مداحی نباید غلو شود و باید با منطق و شور همراه باشد، گفت: مداحان نقش مهمی در ارشاد و هدایت مردم بر عهده دارند، زیرا رسانه اثرگذاری هستند که معارف اخلاقی را گسترش و ترویج می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در دیدار با جمعی از ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) که به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام(س) برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اقیانوس زینت‌ها، بزرگی‌ها و معارف است و باید سیره زندگانی آن بانوی بزرگ را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم . 

وی با ذکر این مطلب که بعد بعثت پیامبر(ص)، کرامت زن دستخوش تحولات شد و اسلام به زن، اعتبار و جایگاه بخشید، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز زن وسیله‌ای برای عیاشی و خوش‌گذرانی بود و به عبارتی حکومت پهلوی خیلی از راه‌ها و مسیرهای پیشرفت را برای زنان بسته بود که برای مردان وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه الگوی بانوان اسلام حضرت صدیقه طاهره(س) است و روز ولادت ایشان با عنوان روز مادر نامگذاری شده است، تصریح کرد: مداحان با اشعار و نفس گرم خود جسم و روح انسان را جلا داده ارزش های والای اسلام و سیره اهل بیت (ع) و نظام جمهوری اسلامی را ترویج می دهند .

وی ادامه داد: شعر یک رسانه تاثیرگذار است و وقتی شعر با محتوای عاطفی و احساسی، صدای خوش و مضامین بلند همراه باشد، بیشترین اثرا را  بر جسم و روح انسان خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با یادآوری این مطلب که در مداحی نباید غلو شود و باید با منطق و شور همراه باشد، خاطر نشان کرد: مداحان نقش مهمی در ارشاد و هدایت مردم بر عهده دارند، زیرا رسانه اثرگذاری هستند که معارف اخلاقی را گسترش و ترویج می دهند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha