دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «در محضر شهیدان»

حوزه/ نویسنده کتاب «در محضر شهیدان» گفت: این کتاب هم برای مردم شهرستان مهدی‌شهر و هم به واسطه مباحثی که دارد در سراسر کشور قابل استفاده برای مبلغین و مسئولین فرهنگی و راویان دفاع مقدس و حوزه های علمیه و سپاه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام صمد نظری، در آیین رونمایی از کتاب «در محضر شهیدان» به میزبانی دارالقرآن مهدی‌شهر، اظهار داشت:  امیرالمؤمنین امام عل (ع) در روایتی با اشاره به جایگاه شهدا می فرمایند « نَسألُ اللّه َ مَنازِلَ الشُّهَداءِ، و مُعایَشَةَ السُّعَداءِ، و مُرافَقَةَ الأنبیاءِ؛ از خداوند مقام شهیدان و همزیستی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را مسئلت داریم».

معاون تبلیغ و مهارت‌های تبلیغی مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه‌ تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «من عقیده راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن یاد شهداست» و یا شهید مطهری فرمودند که «هیچ کس حقی به اندازه شهدا بر بشریت ندارند. آری شهدا شمع محفل بشریت هستند و سوختند و محفل بشریت را روشن کردند».

وی افزود: مقدمه این کتاب شامل معرفی اجمالی مهدی‌شهر و گزارش آماری اجمالی از شهدای شهرستان که شهرستان ۲۱۱ شهید دارد و ۱۹۶ شهید شهید محلی و  ۱۵ شهید گمنام هستند و یک گزارش آماری تفصیلی از شهدای شهر مهدی‌شهر که فعالیت های ما در این شهر بود.

نویسنده کتاب «در محضر شهیدان» خاطرنشان کرد: فصل اول این کتاب معرفی ۴ سرداران شهید این شهرستان یعنی سردار شهید حاج حسن شوکت پور، حجت الاسلام سید احمد نبوی چاشمی، سردار شهید سید ابراهیم کسائیان و سردار شهید احمد صادقی شهمیرزادی است.

وی گفت: فصل دوم کتاب در محضر شهیدان ۴۰ خاطره فراموش نشدنی و یا ۴۰ کرامت از شهداست که این قابلیت استفاده در منابر منبری ها و روایتگری های روایان دفاع مقدس در سراسر کشور را دارد.

معاون تبلیغ و مهارت‌های تبلیغی مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه‌ افزود: فصل سوم این کتاب نکات ناگفته ها و یا خاطرات و پیام هایی در مورد شهدایی که وصیت نامه نداشتند و یا در فصل دوم خاطره ای از آنان نیامده است می باشد و در این فصل نکات و ناگفته هایی از شهدای عزیزی که در فصل دوم از آنها یادی نشده و وصیت نامه هم ندارند که در فصل چهارم از آنها یاد شود، به رشته تحریر در آمده است.

حجت الاسلام نظری گفت: فصل چهارم این کتاب گلچین وصایا و توصیه های شهدا و وصیت نامه‌های آنان بوده است که حدود ۸۳ شهید وصیت نامه داشتند و از این ۸۳ شهید که وصیت نامه داشتند ۲۱ موضوع مهم و به روز را ما در این فصل گنجاندیم و وصایای شهدا را در این ۲۱ موضوع دسته بندی کرده ایم، به صورت موضوعی ارائه شده است و بسیار خوب و قابل ارائه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت وصیت نامه های شهدا و تاکید بزرگانی مثل امام راحل و مقام معظم رهبری و ... حتی خود شهدای عزیز مثل معلم شهید جبرئیل بیدقی که در وصیت نامه اش می نویسد: به مزار شهدا بروید و وصیت نامه هایشان را مطالعه بر روی قبر هایشان به اهداف  و راهشان تفکر کنید لذا بر آن شدیم که کلمات و جملات گوهربار و قیمتی شهدای عزیز و با اخلاص مهدی‌شهر را که برخاسته از عمق جان و نشات گرفته از ژرفای ایمان و الهامات الهی بر آنان می باشد را به رشته تحریر درآورده و به تمامی عاشقان و دوستداران و رهروان حقیقی شهدا، تقدیم نماییم.

نویسنده کتاب «در محضر شهیدان» گفت: فصل پنجم کتاب «در محضر شهیدان» که فصل ویژه ای است؛ ویژه برنامه ها و نمونه کارها که شامل ۱۰ راهکار و برنامه برای پیوند معنوی با شهدا مانند همین برنامه های در محضر شهیدان بود که از سوی دارالقرآن مهدی‌شهر برگزار میشد که علت نامگذاری کتاب همین برنامه بوده است و یا برنامه همسفر آسمانی و خانه شهید و امثال آن که در کتاب وجود دارد و در این فصل به چند نمونه از برنامه های جالب، جذاب و تاثیرگذاری که در مهدی‌شهر به اجرا در امده است، اشاره می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha