جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: وحدت باید حول محور ولایت فقیه باشد. امروز عَلَم اسلام در دست ولی فقیه است و برای رسیدن به وحدت حول محور ولایت ابتدا باید سعه صدر داشته و قدرت پذیرش یکدیگر را داشته باشیم و خودخواهی ها را کنار بزنیم و سپس با کمک یکدیگر و دسته جمعی در راه تبعیت از رهبری قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری امروز در جمع نیروهای انقلابی که در مسجد الزهرا(س) شیراز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از آیات و روایت اینگونه برداشت می شود که هدف اصلی بعثت انبیاء چهار اصل مهم تعلیم و تربیت، آزادسازی فکر بشر از غل و زنجیرها، عدالتخواهی و تکمیل فضائل اخلاقی است.

وی در خصوص تبیین اهداف بعثت، افزود: عدالت خواهی و دعوت مردم به عدالت که از دیگر اهداف بعثت است تنها زمانی دستیافتنی است که فکر انسان ها آزاد بوده و قابلیت پذیرش حق را داشته باشند و از همین رو میتوان تعالی فکر و اندیشه و آزاد کردن فکر مردم از تعصبات و هوا و هوس های نفسانی از مهمترین اهداف انبیاء بوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، غل و زنجیر فکری را سلاح اصلی شیطان در انحراف انسان ها دانست و تصریح کرد: جنود شیطان همواره با کمک گرفتن از همین سلاح باعث انحراف بشریت شده و همین زنجیر فکری و تعصبات کورکورانه باعث امتناع از پذیرش حق توسط بشریت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به قیام پیامبران و انبیاء الهی در راستای آزادی فکر انسان ها، عنوان کرد: آنچه موجب از بین رفتن برخی از قیام‌های مردمی که در برخی کشورها در طول تاریخ شده این بوده که این قیام‌ها الهی نبوده و به دنبال حقیقت نبودند اگرچه در ابتدا و در ظاهر شعارهایی به ظاهر الهی را سر دادند ولی در ادامه از حقیقت و اهداف الهی دور شدند و در واقع حاکمین آنها از اخلاق الهی و اسلامی دور بودند و بدنبال شکستن غل و زنجیر فکری و رفتن به سمت نوعی دیگر از این غل و زنجیرها بودند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری در تشریح تعالی اخلاقی و تکمیل فضائل اخلاقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سید جعفر شهیدی اضافه کرد: مرحوم شهیدی در بخش‌هایی از کتاب تاریخ تحلیلی خود خود می‌نویسد پیامبر در میان آدمهای مبعوث شد که برای قتل و خونریزی از هم سبقت می گرفتند اما شما می‌بینید پیامبر عظیم الشأن از همین بشریت جاهل انسان هایی را ساختند که در تقوا و عدالت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز یکی از دیگر عوامل نابودی و انحطاط برخی انقلاب ها را دور بودن حاکمان آنها از اخلاق الهی و اسلامی دانست و گفت: ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی ایران حاکم بودن اخلاق الهی و اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دهه نخست انقلاب شخصیتی چون امام راحل در رأس انقلاب حاضر بودند که همه توجهات ایشان به خداوند و رضایت معبود خویش بود، و وقتی دیدگاه و فکر الهی باشد جامعه را هم به همین سمت و سو سوق می‌دهند و همین موضوع باعث پشتیبانی مردم از امام راحل در همه عرصه‌ها بود و پس از ارتحال امام عظیم الشأن، امام خامنه ای سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و دقیقا همانند حضرت امام عمل نمودند و قدم در جای قدم های امام گذاشتند و بدین خاطر ما امروز به روشنی شاهد نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب در بین مردم جهان هستیم و این نفوذ برگرفته از تقوا و پیروی از دستورات الهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) با تاکید بر اهمیت مسئله وحدت، خاطرنشان کرد: اگر اتحاد و انسجام بین خودمان را حفظ کنیم و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهیم در این مسیر موفق خواهیم شد و در غیر این صورت دستیابی به این اهداف شدنی نیست، وحدت و یکی بودن رمز پیروزی است و خطر واقعی تعصبات و بسته بودن فکر است. کسی که دغدغه انقلاب دارد و خود را وفادار به انقلاب و ولایت می‌داند باید در تمام ایام به دنبال گسترش اخلاق و توسعه فکری مردم باشد و در مسیر الهی قدم بگذارد. اگر نیروهای ولایت مدار دنبال کننده همین مسیر و عامل به اخلاق الهی باشند قادر خواهند بود زنجیرهای فکری مردم را بشکنند و بصیرت را در جامعه بسط و گسترش دهند؛ شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز اخلاق‌مداری و حرکت کننده در مسیر الهی بود.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از زمان تصدی ریاست قوه قضاییه، گفت: وظیفه ما تبیین و بیان حقایقی و گسترش راستگویی در جامعه است و تخریب رقیب و غوغاسالاری اخلاق افرادی است که بر مدار باطل حرکت می‌کنند و اخلاق انقلابیون تبیین حقایق است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با بیان اینکه لازمه زدودن انحصار و زنجیرهای فکری وحدت و همدلی است، بیان کرد: وحدت باید حول محور ولایت فقیه باشد. امروز عَلَم اسلام در اختیار ولی فقیه است و برای رسیدن به وحدت حول محور ولایت ابتدا باید سعه صدر داشته و قدرت پذیرش یکدیگر را داشته باشیم و منیت ها را کنار بزنیم و سپس با کمک یکدیگر و دسته جمعی در راه تبعیت از رهبری قدم برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha