جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست صمیمانه امام جمعه تبریز با روحانیون در مدرسه علمیه طالبیه به مناسبت دهه فجر

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور پس از انقلاب اسلامی، یکی از دستاوردی بسیار بزرگ و افتخارآمیز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر، در مدرسه علمیه طالبیه تبریز با تاکید بر اینکه نام ایران اسلامی با افتخار آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف سربلندانه می‌درخشد، اظهار داشت: پیشرفت در عرصه فناوری هسته‌ای، رونق تولید داخلی، همچنین سر بلندی در عرصه‌های پزشکی و درمانی کشور به برکت انقلاب و با تلاش مجاهدانه جوانان به دست آمده است.

امام جمعه تبریز، دستاوردهای معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی ملت ایران را فراوان برشمرد و ادامه داد: شکوه نمازهای جمعه و جماعت، حضور نسل جوان در مراسم دینی از جمله شب های قدر و اعتکاف و نقش آفرینی در صحنه فرهنگی برای تببین هویت و اهداف انقلاب بخشی از این دستاوردهای بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، شتاب روز افزون پیشرفت های علمی و پزشکی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: سرعت پیشرفت علم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱ برابر شده است و چنین رقمی در جهان و منطقه کم نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تفکر انقلاب در کالبد امت اسلامی ریشه دوانده است، ادامه داد: در سایه صدور فرهنگ انقلاب حزب الله لبنان ناباورانه در برابر هیمنه ۶۰ ساله اسرائیل ایستاد و آن را شکست.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: کشور در جنگ تحمیلی گلوله برای دفاع نداشت، اما امروز با موشک های نقطه زن به قلب دشمن می زند و به برکت خون شهدا و تلاش های سربازان گمنام در مرکز کشورهای بیگانه سوژه های مدنظر را شناسایی و به کشور بر می گرداند. 

وی، تقویت دشمن شناسی و حفظ بصیرت را یکی از راه های تداوم انقلاب دانست و گفت: استکبار ستیزی و تدوام مبارزه با دشمن از دیگر راه های حفظ آرمان های انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، خط امامی بودن را در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب معنا کرد و ادامه داد: یکی از راه های تداوم انقلاب و ایستادگی در برابر دشمنان، حفظ وحدت، یکپارچگی و یکصدایی در برابر صیهونیزم بین الملل است و این وحدت باید حول محور ولایت باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر طرح دستاوردهای انقلاب در گرامیداشت های دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب امروز در اوج استقلال سیاسی و نظامی قرار دارد و همچنین به برکت این انقلاب فرهنگی، معنویت جامعه و جوانان ارتقا و کرامت بانوان ایرانی اعتبار دینی و اسلامی گرفت که باید این دستاوردها و دستاوردهای علمی و پژوهشی در جامعه تبیین ششود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha