پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حوزه/ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در روز ۲۲ بهمن راهپیمایی خودرویی و موتوری خانوادگی در هزاران شهر و روستای کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن که  امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) برگزار شد، گفت: بزرگداشت دهه فجر یک مراسم نمادین و تشریفاتی نیست بلکه پدیده‌ای استثنائی در دنیا است.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن نه به عنوان یک جشن متعارف بلکه به عنوان تجدید بیعت ملت شریف ایران با آرمان‌های انقلاب اسلامی و آمادگی برای مسئولیت پذیری برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

لطفی، رزمایش سراسری خدمت مومنانه را یکی از برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: روز ۲۱ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ جشن صبر و شکر در حرم رضوی، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سناریوهای مختلف برای برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در شرایط وقوع کرونا گفت: طبق نظرسنجی بعمل آمده ۷۰ درصد مردم راهپیمایی خودرویی و موتوری را انتخاب کردند.

لطفی تصریح کرد: با مکاتبه‌ای که با ستاد ملی کرونا داشتیم، تصویب شد که در سراسر کشور، فارغ از سطح شیوع کرونا، راهپیمایی خانوادگی خودرویی، موتوری و دوچرخه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برگزاری راهپیمایی‌ها، امسال هیچ فراخوان و برنامه‌ برای برگزاری مراسم راهپیمایی و تجمع نخواهد داشت، گفت: در روز ۲۲ بهمن راهپیمایی خودرویی و موتوری خانوادگی در هزاران شهر و روستای کشور برگزار خواهد شد.

لطفی، آغاز راهپیمایی خودرویی و موتوری را از مساجد هر شهر عنوان کرد و گفت: مساجد کماکان باید به عنوان سنگر حفظ شوند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: قرار نیست مثل سال‌های گذشته در پایان راهپیمایی، مردم برای حضور در مراسم سخنرانی و قرائت بیانیه پایانی، تجمع کنند، بلکه سخنرانی از رادیو پخش می‌شود و بیانیه پایانی نیز از طریق فضای مجازی به امضاء مردم خواهد رسید.

لطفی با بیان اینکه مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه آغاز خواهد شد، گفت: مسیرهای مجزا و اختصاصی را در همه شهرها برای خودرو و موتور در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه گفت: برگزاری راهپیمایی نمادین، به این معنا نیست که ما قشر خاصی را در قالب راهپیمایی موتوری و خودرویی هماهنگ کنیم، بلکه صرفاً قالب برگزاری راهپیمایی تغییر کرده، اما مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن امسال نیز با حضور همه اقشار مردم برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به سخنران‌های مراسم ۲۲ بهمن در برخی مراکز استان‌ها گفت: در تهران از ابتدای انقلاب رسم بر این بود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از روسای جمهور منتخب مردم دعوت می‌کرد تا در مراسم جشن ۲۲ بهمن سخنرانی کنند.

وی ادامه داد: هر سال دعوت نامه کتبی به روسای جمهور می‌فرستیم و به عنوان نماینده مردم از آن‌ها دعوت می‌کنیم. امسال نیز با نهایت عزت و احترام نامه‌ای به رئیس‌جمهور محترم نوشتیم و در آن مکتوب کردیم که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به ریاست حضرتعالی، مراسم سخنرانی بدون حضور جمعیت و با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان آزادی برگزار خواهد شد و از حضرتعالی برای سخنرانی دعوت بعمل می‌آید.

لطفی افزود: اگر آقای روحانی دعوت ما را مثل سال‌های قبل، اجابت کردند، قدمشان بر دیدگان ما و سخنرانی برگزار خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که رییس‌جمهور به مناسبت ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب به صورت زنده از طریق رسانه ملی با مردم شریف ایران سخن بگوید، اظهار داشت: چنانچه ایشان در مراسم میدان آزادی حاضر نشوند و همزمان، سخنرانی زنده تلویزیونی را در دستور قرار دهند، ما به احترام ایشان، مراسم میدان آزادی را لغو خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha