جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل

حوزه/ آیین تجلیل از برگزیدگان آثار پژوهشی و رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیین تجلیل از برگزیدگان آثار پژوهشی و رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان، به همت معاونت پژوهش این حوزه در محل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

در این آیین، حجت الاسلام حسین کندری با بیان اینکه در فراخوان چهاردهم، ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است، گفت: در فراخوان پانزدهم نیز ۳ هزار و ۸۰۰ اثر ارائه شده که از رشد و پیشرفت جریان علم و پژوهش در حوزه علمیه خراسان حکایت دارد.

وی علم و دانش را با تحقیق و پژوهش همراه دانست و تولیدات علمی جدید را در ادامه تحقیقات دانشی گذشته و تکمیل کننده آن خواند و از تلاش های انجام شده تقدیر کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی، مولف، پژوهشگر و استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به کتاب جدید خود که به موضوع تلقیح می پردازد، اظهار کرد: در زمینه مسائل مستحدثه هر برگه ای که نوشته شود قابل توجه است و امیدورایم از این دو جلد کتاب نیز استقبال و استفاده شود.

وی تاکید کرد: هرکسی که به میدان قلم زدن و نوشتن وارد شود مورد آماج هجمه ها قرار می گیرد که البته آن را باید باعث تشویق بدانیم و قلم به دست شدن سنتی برای همه اساتید و شاگردان باشد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مقالات ارائه شده و برگزیده می تواند در قالب یک گروه علمی یا پژوهشکده تقویت شود، تکلیف پژوهشی برای اساتید و طلاب را مهم خواند و ابراز کرد: الزام بر تحقیق به تولید گسترده علم در حوزه علمیه تبدیل خواهد شد.

وی به تسریع در داوری آثار توصیه و خاطر نشان کرد: داوری ها مستدل و مبین باشد و سعی کنند که این امر به صورت روشی و تذکر، راهگشا و تسهیل مسیر پژوهش برای محقق باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان و نویسنده و محقق این حوزه از کتاب تازه منتشر شده خود گفت و اظهار کرد: کتاب فلسفه اخلاق تبرّی در ۷ فصل ارائه شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha