یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده، در نشست با هیئت اندیشه‌ورز معتمدین اقوام استان خوزستان بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و پیشبرد اهداف در مناطق عشایری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز معتمدین اقوام استان، ایران را ام‌القرای انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان نفوذ کرده و مرزش قلوب انسان‌ها است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اقوام مختلف استان تصریح کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی هم‌افزایی است و اعتقاد ما این است که در کنار هم باید توانمند شویم.

حجت‌الاسلام نبی زاده، ضمن برشمردن آثار تبلیغ مردمی دین اظهار داشت: بار تبلیغ دین بر دوش مردم است و چیزی به نام دین دولتی نداریم، چون دین دولتی ناکارآمد است، بنابراین دین و تبلیغ باید مردمی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن نکوهش برخورد رژیم گذشته با عشایر  و اقوام مختلف خاطرنشان کرد: ما نباید در مناطق عشایری منتظر بروز مشکل باشیم، بلکه باید بین اقوام مختلف استان حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد نماییم تا این اقشار مولد و زحمتکش هم ازلحاظ فرهنگی و هم سواد دینی رشد کنند و اگر این مؤلفه محقق شود شاهد کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نبی زاده، آداب‌ورسوم اقوام را میراثی گران‌بها خواند و یادآور شد: ما باید برای حفظ آداب‌ورسوم، زبان و لهجه‌های مختلف اقوام تلاش کنیم زیرا امروز عدول از این میراث‌های گران‌بها و بکر عشایر استان، منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان می‌شود.

وی با تکیه‌بر این موضوع که همدلی واقعی بین اقوام مختلف استان وجود دارد، اظهار داشت: نمود عینی این همدلی در حوادث طبیعی مانند سیل کاملاً مشهود است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha