پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرهنگ سلامی - سمنان

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: دفاع مقدس به عنوان قله افتخارات کشور شناخته می‌شود و مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی با دست خالی طی این هشت سال در برابر استکبار جهانی ایستادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، در مراسم بزرگداشت عملیات غرور آفرین والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت:  این روزهای بزرگ یادآور ۴۲ سال ایستادگی، مقاومت، بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر توطئه های  دشمنان  است.

وی ادامه داد: نمونه برجسته  مقاومت و ایستادگی ملت ایران در سال های دفاع مقدس  بود  که  رزمندگان با توکل به خدا و جهاد با مال و جان خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

سرهنگ سلامی از دفاع مقدس به عنوان قله افتخارات کشور یاد کرد و گفت: مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی با دست خالی طی این هشت سال در برابر استکبار جهانی ایستادند و از عزت، استقلال و خاک خود دفاع جانانه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماه‌های پایانی سال، ایام پیروزی های بزرگ در دفاع مقدس است، رزمندگان استان سمنان در عملیات های کربلای ۴ و  با تقدیم ۲۶۰ شهید و عملیات والفجر ۸ با ۱۹۶ شهید برگ زرینی دیگر در تاریخ این استان رقم زدند.

وی با بیان این که امروز جنگ مسلحانه و نظامی نداریم، افزود: امروز ما در جنگ اقتصادی و فرهنگی که  بسیار سخت تر  و پیجیده تر از گذشته است به سر می بریم که  مقابله با آن، هوشیاری می‌طلبد.

این مسئول ادامه داد: مقاومتی که در برابر جنگ تحمیلی ایستادگی کرد امروز نیز وظیفه دارد در برابر این جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی مقاومت کند، امروز وظیفه ما سخت است و باید در این جنگ هر آنچه در توان داریم تلاش کنیم و گوش به فرمان باشیم.

سرهنگ سلامی یاد آور شد: فضای مجازی اگر چه  فواید زیادی برای جوامع امروزی داشته است  اما زمانی که سواد رسانه ای جامعه کافی نباشد آسیب های فراوان فرهنگی، اعتقادی و جرائم سنگینی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جوامع اسلامی که در مسیر های تعالی و ارزش ها حرکت می کنند، دشمن از  این دریچه  به دنبال  تغییر باورها و ارزشها ست و وقتی اطلاعات ما  محدود باشد در معرض آسیب های زیادی قرار خواهیم گرفت و امروز ما  نیازمند آگاهی، هوشیاری هستیم تا قبل از تاثیر پذیری، تاثیر گذار  باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان در خصوص اهمیت حفاظت در ماموریت ها و مسائل بیان داشت: هر کجا به مسائل حفاظتی اهمیت دادیم، ضربه نخوردیم  و یا  ضربه ها اندک بود و در هر ماموریتی که  ملاحظات حفاظتی در نظر گرفته شد  آن ماموریت کامل، بی نقص  انجام شد.

وی تصریح کرد:  در سال های دفاع مقدس هم این گونه بود هر جایی حفاظت، اصل قرار گرفت، شاهد پیرزوی های بزرگ بودیم و هر کجا که سهل انگاری کردیم ضربه خوردیم.

سرهنگ سلامی ادامه داد: نمونه موفق رعایت مسائل حفاظتی که نتیجه بزرگی را در برداشت، عملیات والفجر۸ بود و با درخشش حفاظت اطلاعات در آن عملیات موفق که شاهکاری هنرمندانه را رقم زد، سالروز عملیات والفجر ۸ به روز حفاظت اطلاعات سپاه نام گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات والفجر ۸ اصل و اساس اصول حفاظتی و اطلاعاتی توسط همه نیروها رعایت شد و اجرای این عملیات در چنین محدوده ای و با عبور از اروند رود، دشمنان نظام را حیرت زده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha