جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی

حوزه/ مدیر گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی از انتشار کتاب «جاودانگی بر پایۀ داده‌های عام عقل» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صالحی امیری در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانۀ برگزاری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، کتاب «جاودانگی بر پایۀ داده‌های عام عقل» تألیف حجت­الاسلام والمسلمین دکتر امیر دیوانی و به قلم پروژه های پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زودی توسط نشر این پژوهشگاه منتشر خواهد شد.

وی گفت: متفکران و فیلسوفان برای اثبات استدلالی زندگی پس از مرگ، شیوه‌های متفاوت و روش‌های متعددی پیموده‌اند؛ در یکی از این شیوه‌ها، نقطۀ عزیمت استدلال‌ها بر ساختار وجودی انسان قرار می‌گیرد؛ در این روش، در کنار بدنِ انسان هویت دیگری مطرح می‌شود که نفس یا روح یا ذهن خوانده می‌شود.

مدیر گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: روش دیگر، پرداختن به مطالعۀ جهان و موجودات جهان است تا نمونه‌هایی به‌منزلۀ نقطۀ عزیمت برای تبیین امکان زندگی پس از مرگ یافت شود و روش سوم، پرداختن به اندیشه‌های طبیعت نوع انسانی یا طبیعت عقل است تا به زندگی پس از مرگ و نیز جهان پس از مرگ عبور شود.

وی افزود: کتاب در هفت فصل تألیف و هر فصل به گونه‌ای نوشته شده است که بدون نیاز به فصل‌های دیگر خوانده شود اما برای بهتر ارتباط برقرار کردن با یک فصل، خواندن استدلال‌های دیگر مفید می­باشد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: از پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و در راستای این همایش، بیش از ۱۰ اثر دیگر در دست آماده سازی جهت نشر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha