جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/امام جمعه موقت سیریک در نشست مجازی «نقش زن در جامعه از منظر قرآن‌» گفت: زن و مرد در تعالی روح تفاوتی ندارند؛ زنانی در طول تاریخ وجود داشتند که خداوند آن ها را در قرآن به عنوان نمونه معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، حجت الاسلام احمد خلیلی‌، در کارگاه  مجازی و آموزشی با محوریت «نقش زن در جامعه از منظر قرآن‌»، در جمع بانوان طلبه، اظهار داشت:  انسان دارای دو بُعد جسمانی و روحانی و جسم مَرکَب روح  است.
 
امام جمعه موقت شهرستان سیریک‌، بیان کرد: اصالت انسان به روح است که او را صاحب ارزش و مقام می کند؛‌ چه بسا کسانی هستند که از لحاظ جسمانی مشکل داشته، اما روح بزرگی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه روح، مجرد است‌، افزود: روح مرد نسبت به روح زن برتری ندارد و اسلام رابطه بین آن ها را تساوی می داند و شرط قبولی عمل ‌با توجه به آیه ۹۷ سوره  نحل: «مَن عَمِلَ صالحاً مِن ذَکَرِ اَو اُنثی و هو مُؤمِن ... »، ایمان به خداست.

حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: رشد و تعالی و پیشرفت جامعه بر عهده خانواده ها و ترقی این نهاد نیز بر عهده زن خانواده است لذا رشد جامعه متوقف بر رشد زنان است.
 وی افزود: زن و مرد از یک طیف آفریده شده اند تا ظرفیت ها شناخته شود، زنانی در طول تاریخ وجود داشتند که خداوند آن ها را در قرآن به عنوان نمونه معرفی می کند؛ مانند مادر حضرت موسی (ع) که به او وحی و الهام می شد و یا مانند حضرت آسیه همسر فرعون که در کنار فاسدترین و ظالم ترین فرد رشد کرده و برای زنان و مردان الگو می شود.
 
امام جمعه موقت شهرستان سیریک در پایان توصیه کرد: خواهران طلبه از زنان برجسته به ویژه حضرت فاطمه (س) برای پیشرفت جامعه اسلامی، الگو گرفته و سیره ایشان را در پش بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha