شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ حجت الاسلام حبیبی، ماه رجب را فرصتی برای رسیدن به خدا دانست و بر ضرورت بهره برداری از فرصت های این ماه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حسین حبیبی، امروز در جلسه ای که به صورت مجازی به همت جهادگران فاطمی برگزار شد، به فضائل ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت:  ماه رجب دارای فضائل بسیار مهمی است و فرصتی برای رسیدن به خداست.

وی با بیان این که خدای متعال بهانه های زیادی در اختیار ما قرار داده تا با استفاده از آنها از بُعد مادی فاصله گرفته و به خدا نزدیک تر شویم و ماه رجب از این فرصتهاست، ادامه داد: از جمله اموری که در ماه رجب سریعتر ما را به مقصود که همان وصل به خدا است، می رساند، استغفار است و هیچ ذکری مانند این ذکر انسان را از گرفتگی های روحی نجات نمی دهد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که بزرگان بسیار سفارش کرده اند که هر وقت گرفتاری روحی یا حتی مالی و خانوادگی برایتان پیش آمد از استغفار با توجه کامل، غافل نشوید که به معنای واقعی کلمه گره گشاست، گفت: از جمله ذکرهای استغفاری که برای این ماه وارد شده "استغفرالله الذی لا اله الا هو وحده لاشریک له و اتوب الیه" است که پیامبر فرمودند، هر کس در ماه رجب این ذکر را صد مرتبه بگوید و به صدقه ختم کند مشمول رحمت و مغفرت الهی می شود و هر کس چهارصد مرتبه بگوید اجر شهید می برد.

حجت الاسلام حبیبی اظهار کرد: عبارات شیرین و با عظمتی از امام صادق (ع) به ما رسیده "خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَی غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‏  وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلاَّ بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلاَّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ‏  بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَ خَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ... ".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha