جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لغو برنامه

حوزه/معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از لغو برگزاری مراسم اعتکاف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به ایام‌البیض و برگزاری آیین‌ ویژه این ایام گفت: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در مساجد کردستان برگزار نمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای پاکی روح و روان و دوری از مادیات دنیوی طلب استغفار و تزکیه و خودسازی است که ماه مبارک رجب و شعبان بهترین فرصت برای تزکیه نفس خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در این راستا هر ساله مسلمانان در ماه مبارک رجب و ایام‌البیض سه روز در مساجد معتکف می‌شوند و با روزه گرفتن و گفتن اذکار و طلب استغفار خود را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام البیض و برگزاری آیین‌ ویژه این ایام گفت: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در مساجد کردستان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌های فرهنگی اجرایی در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار می‌شود، یادآور شد: جشن میلاد حضرت علی(ع) در سطح مساجد، هیئت‌ها و تکایای سطح استان به ویژه در شهرهایی که از لحاظ شیوع کرونا آبی هستند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha