شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی نسب

حوزه/ دوره فشرده تربیت مبلغ معارف مهدویت با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حوزه علمیه خراسان رضوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در فضای مجازی در اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد .

حجت‌الاسلام‌ سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد مقدس، پیرامون اهمیت برگزاری دوره تبلیغ مهدویت ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی گفت: این دوره آموزشی در راستای منویات مقام معظم رهبری در تبیین زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) و گامی به سمت تمدن نوین اسلامی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این دوره آشنایی مبلغان با معارف مهدویت و انتقال آن در سطح جامعه و آشنایی با مبانی اصیل معارف مهدویت و پاسخگویی به مسائل مهدویت و شبهات نسل نو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعریف مهدویت، امامت عامه، امامت خاصه، منجی در ادیان، تاریخچه ماهیت و علل غیبت، مهدویت در قرآن، مهدویت در احادیث، ادعیه و زیارت مهدوی، آثار دعا بر امام زمان (عج) و جلوه‌های محبت امام زمان (عج)، فرقه شناسی و نقد مدعیان دروغین، مهدویت و مستشرقان، سبک زندگی و خانواده مهدوی، انتظار و فضیلت‌ها، علائم و شرایط ظهور، ولایت‌فقیه، حکومت جهانی، رجعت و آسیب‌شناسی مهدویت ازجمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی بابیان اینکه از مزایای این دوره اعزام به‌عنوان مبلغ مهدویت و معرفی به‌عنوان کارشناس مهدویت به مجموعه‌های علمی و فرهنگی بیان کرد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی و مرکز معرفت و مهارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌گردد.

وی بابیان اینکه این دوره به‌صورت آنلاین در ۲۸ جلسه با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم و مشهد برگزار می‌شود، افزود: در پایان دوره آموزشی، گواهینامه مشترک از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳ اسفندماه سال جاری برای ثبت‌نام عبارت تربیت مبلغ مهدویت را به آی‌دی sarollahh @ در ایتا و سروش ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha