جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر چشمی معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور

حوزه/معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور گفت: سپاه و بسیج قم در عرصه مقابله با کرونا پیشگام بودند و ثابت کردند مانند همه عرصه ها یار باوفای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر چشمی معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور  در جلسه با فرماندهان سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) و اعضای قرارگاه شهید سلیمانی قم که امروز در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، از عملکرد بسیجیان و سپاهیان در طرح محله محور شهید سلیمانی آگاه شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج ادامه داد:طرح‌های محله محور بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات احتمالی است که استان قم نیز در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشته است.

چشمی با اشاره به مشارکت بسیج در عرصه‌های مختلف و کمک در گرفتارهایی که در کشور پیش می‌آید گفت: ما می‌خواهیم در صحنه بمانیم چرا که پیش بینی می‌شود حمله بیولوژیک و کرونا ادامه دار باشد و دشمن از آن‌ها استفاده کند.

مسئول کمیته نظارت و پایش و ارزشیابی قرارگاه مشترک جهادی طرح شهید سلیمانی گفت: نوع تهدیدات تغییر کرده است، پیش بینی ما تهدیدهای بیولوژیک است و باید خودمان را با این وضعیت وفق بدهیم.

وی همچنین از آمادگی بسیج به منظور سازمان دهی اینگونه تهدیدها و گرفتاری‌ها خبر داد و گفت: انتظار رهبر انقلاب اسلامی نیز از بسیج حضور همیشه در صحنه است که در جلسات ایشان رضایت خویش را از بسیج اعلام کرده اند.

فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی استان قم نیز در این نشست شناسایی مناطق آلوده، تولید دستکش، گان و ماسک سه لایه مورد نیاز در استان و سپس در کشور، پایش ۲۲ هزار و ۵۰۰ صنف، ارائه بسته معیشتی و کمک نقدی به خانواده‌های مبتلا، تهیه غذای گرم، ۱۴ هزار غربالگری تلفنی و ۴ هزار و ۱۷۰ غربالگری حضوری به همت بسیجیان استان را از جمله فعالیت‌های سپاه و بسیج استان از ابتدای اجرای اقدامات صورت گرفته بسیج و سپاه قم در طرح محله محور شهید سلیمانی عنوان کرد.

سرهنگ جعفری همچنین از تشکیل ۹۵ کمیته عملیاتی محله در قم و منطقه پردیسان خبر داد و گفت: در ذیل این کمیته‌ها یک تیم حمایتی، یک تیم نظارتی و یک تیم مراقبتی تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha