سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی

حوزه/ دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با پیام آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی صبح امروز با پیام آیت الله جنتی و با حضور آیات و حجج اسلام والمسلمین حسینی بوشهری، مقتدایی، اراکی، کعبی و ... در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این همایش از آثار جدید آیت الله محسن اراکی شامل کتاب های فقه نظام سیاسی، فقه عمران، نظریه حکومت در اسلام و فقه النظام و از اثر جدید حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، کتاب «مبانی فقهی حقوقی گزارشگری فساد» نیز رونمایی شد.

همچنین از پژوهشگران برتر دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با حضور آیات حسینی بوشهری، مقتدایی و اراکی تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام حمیدرضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی،در سخنانی با بیان اینکه نتیجه تقوای اجتماعی، تحقق نظام توحیدی است، گفت: در سایه نظام توحیدی برکات مادی و معنوی برای انسان رقم می خورد و امروز باید دانست بزرگترین مجاهدت ما صیانت از نظام توحیدی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز برای رسیدن به تمدن اسلامی که از آرمان های بلند امامین انقلاب محسوب می شود، مبتنی بر خردورزی، ایمان، علم و فصول هفت گانه ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم از آنها نام برده اند، است، از این رو تحقق آنها ما را به نسبت به مقصد اصلی و اساسی که به تعبیر رهبری "پایان و ختامه مسک"آن ظهور امام زمان(عج) است نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی با بیان اینکه ما ناظر به مسائل جدید و معطوف به حل مشکلات جامعه دینی بحث می کنیم، عنوان کرد: بنده درس های حوزوی خود را در زمینه حکومت اسلامی قرار داده و آنها را بحث می کنم؛ درس هایی که در این رابطه مورد مباحثه قرار می دادم را در جلسات خصوصی برای آیت الله مصباح یزدی ارائه می کردم و ایشان با سعه صدر آنها را اصلاح می کرد که صوت های آن وجود است و می تواند به عنوان درسنامه های غنی منتشر شود.

آیت‌الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز درآئین رونمایی از کتاب نظریه کاربردی اسلامی، با بیان اینکه محتوای دولت در حاکمیت اسلامی باید برگرفته از مبانی اسلام باشد نه مکتب‌های بیگانه عنوان کرد: انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب‌هایی که در طول این چهل سال داشت همیشه در حال پیشرفت بوده و انتقاد امروز ما به دولت‌های پیشین به معنای آن نیست که آن دولت‌ها در تحقق مسیر پیشرفت کاری نکردند بلکه مقصود ما آن است که آن پیشرفتی که از یک نظام اسلامی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب انتظار می‌رفت هنوز به دست نیامده است.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه نظام اسلامی باید مبتنی بر محتوای اسلام ناب باشد، گفت: نظام اقتصادی، نظام فرهنگی، نظام سیاسی و نظام اجتماعی جامعه اسلامی باید برخاسته از مبانی فقهی و محتوای اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha