پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ظهوری کارشناس خانواده

حوزه/مشاور خانواده در نشست مجازی مشاوره ای با موضوع « پیامدهای حضور مکرر فرزندان در فضای مجازی و ارائه راهکار به والدین در مدیریت فرزندان» گفت: هیچ امری در برنامه زندگی موثرتر از دین و مذهب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، محمد رضا ظهوری در نشست مجازی مشاوره ای با موضوع « پیامدهای حضور مکرر فرزندان در فضای مجازی و ارائه راهکار به والدین در مدیریت فرزندان» در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بندرعباس بیان کرد: تربیت فرزندان اصولی دارد که با رعایت آن از سوی والدین، مربیان و آموزگاران موجب کاهش مشکلات تربیتی می شود.

 کارشناس خانواده با اشاره به ده اصل تربیتی در خانواده، تصریح کرد: آگاهی از ویژگی های فرزندان با توجه به سن آنها و تفاوت آنان در مقاطع تحصیلی مختلف از مهم ترین اصول تربیتی است.

ظهوری با اشاره به اینکه بازی موجب افزایش هوش، کنجکاوی، تقویت ارتباط با دیگران، اعتماد به نفس و حتی گاهی سبب کنترل خشم فرزندان می شود، افزود: اقتضای سن کودکان این بوده که علاوه بر استفاده از فضای مجازی برای حضور در کلاس درس، برای بازی کردن نیز بهره می برند. 

کارشناس خانواده با معرفی کتاب روانشناسی رشد در  تربیت فرزندان و پیشنهاد مطالعه برای والدین، اظهار کرد: بالابردن سطح آگاهی و معلومات والدین در هر سطح و مقطع تحصیلی درباره تربیت فرزند و ویژگی های آنان امری ضروری است.

وی، هماهنگی والدین با یکدیگر و الگو بودن آنها برای فرزندان را از دیگر اصول مهم تربیتی دانست و اضافه کرد: فرق تعلیم و تربیت این است که در تربیت یادگیری از طریق دیدن و در تعلیم  از طریق شنیدن شکل می گیرد.

مشاور خانواده با بیان اینکه وجود برنامه های دینی در خانواده، فرزندان سالم تر، موفق  تر و به لحاظ روانی آرام تر خواهند شد، گفت: اصل قاطع و جدی بودن و برنامه داشتن موجب نظم در خانواده و تربیت صحیح فرزندان شده که هیچ امری در برنامه زندگی موثرتر از دین و مذهب نیست.

ظهوری تأکید کرد: خانواده هایی که دارای برنامه کلی بر مبنای دین و مذهب هستند، فرزندان آنان از لحاظ جسمی، عاطفی، عقلی، اجتماعی آینده نگر و اهل مشاوره خواهند بود.

کارشناس خانواده، دروغ نگفتن و بدقولی نکردن را ناشی از بلوغ اخلاقی دانست و افزود: تقویت اصل اجازه گرفتن در فرزندان یعنی نهادینه کردن مسئولیت پذیری، قانون مداری و نظم در خانواده که با تکرار و تمرین ثبت می شود.

وی با ارائه راهکارهای تربیتی فرزندان، عنوان کرد: با توجه به تفاوت نسل ها در دهه های مختلف باید علاقه، استعداد، توانمندی و دوستان فرزندان  مان را بشناسیم و همچنین از برنامه هفتگی، ماهانه و امتحانی مدرسه مطلع شده تا بتوان تربیت صحیحی در قبال فرزندان پیاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha