جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گام دوم انقلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد با تاکید بر اینکه از ظرفیت فضای مجازی در تبیین و تحقق بیانیه گام دوم در جامعه نباید غافل شویم، گفت: کار در فضای مجازی با هزینه کمتر و استقبال بیشتر همراه است، اما لازمه موفقیت در آن، داشتن روحیه‌ای قوی و محتوای جذاب است که طلاب باید در این زمینه خود را مجهز کنند.

حجت الاسلام محمد مشتاقی مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پس از صدور بیانیه گام دوم، دغدغه جدی تحقق آن را داشته و دارند، اظهار داشت: اقداماتی در این دو سال در راستای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انجام شده اما باید بگوییم که این فعالیت‌ها در حد مطلوب نبوده است.

وی افزود: یکی از نیازهای امروز جامعه ما انجام کار تشکیلاتی و منسجم در سراسر کشور است، که در زمینه تحقق بیانیه گام دوم کمتر به این مسئله توجه می شود.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، مطرح کرد: در کنار آفاتی که این ویروس داشت، باید به مزایای آن نیز اشاره کنیم، از جمله فعالیت در فضای مجازی که اگر به درستی برنامه ریزی شود، می‌توان از آن به نحو احسن برای دستیابی به اهداف موجود و هم ایجاد ارتباط با مردم و هم تبیین این بیانیه مهم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای مجزا برای فعالیت در این موضوع در حوزه‌های علمیه وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در ادارات و نهادهای مختلف برای انجام کارهای مختلف بودجه‌ای اختصاص داده می‌شود، اما این مسئله در حوزه به دلیل مشکلات در بودجه آن دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام مشتاقی تصریح کرد: طلاب و روحانیون همچون دیگر صحنه‌ها به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند و بیکار نمانده‌اند و اقدامات خوبی هم توسط آنها صورت گرفته است، اما برای رسیدن به هدف اصلی و تحقق بیانیه گام دوم، نیازمند پشتیبانی قوی از برنامه‌های تدوین شده توسط حوزویان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم را برای همه مردم و اقشار مختلف تبیین و معرفی کنیم، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی هر منطقه، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین روحانیت و عامه مردم دارند و حتی از آنها می‌توان به عنوان یک پشتیبان اصلی در تحقق این بیانیه یاد کرد.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی نباید غافل شویم، یادآور شد: کار در فضای مجازی با هزینه کمتر و استقبال بیشتر همراه است، اما لازمه موفقیت در آن، داشتن روحیه‌ای قوی و محتوای جذاب است که طلاب باید در این زمینه خود را مجهز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha