جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب/همدان

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان گفت:بیانیه گام دوم انقلاب،فرصت مغتنمی برای بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است.

شهرزاد خرازی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، انقلاب اسلامی را سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه و جهان اسلام برشمرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

وی در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب را فرصت مغتنمی برای بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون دانست و افزود: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به خصوص برای نسل جوان بیش‌تر می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان ادامه داد: در بیانیه گام دوم که از سوی رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران منتشر شده، ضمن‌ اشاره به دستاوردهای مهم و اساسی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه علم و فناوری، معنویت و اخلاق، سیاسی و بصیرت افزایی، توصیه‌های مهمی برای فتح بیشتر قله‌های پیش‌رو  دارد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با نهادینه‌کردن روح معنویت و اندیشه دینی، جلوه‌های مهمی‌ در ابعاد «احیاء هویت دینی»، «مردم‌سالاری دینی»، «استقلال سیاسی»، «ثبات و امنیت داخلی» و «ترویج گفتمان مقاومت» داشته و از سویی ارتقاء معنویت و بصیرت افزایی و مردم‌سالاری دینی در جامعه، ناظر به نمونه‌ای از حکومتی است که بر مشروعیت الهی، مقبولیت مردم و در چارچوب مقررات الهی استوار است.

خرازی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را امنیت و ثبات داخلی عنوان کرد و گفت: قدرت‏ های متخاصم غرب، طی چهار دهه گذشته سعی کردند به ‌اشکال مختلف از جمله؛حمایت از سازمان‌های  ‌تروریستی، ایجاد و گسترش نافرمانی مدنی، ایجاد اعتراضات و آشوب‌های خیابانی و ...، جمهوری اسلامی ایران را با ناامنی داخلی مواجه سازند، اما به لطف خداوند متعال و رهبری ولایت فقیه، امروزه جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان است که  موجب افتخار جهانی است.

وی در پایان هدایت گری فرهنگی، دینی و سیاسی وخدمات اجتماعی را از وظایف مهم طلاب جوان عنوان کرد و از طلاب جوان که طلایه‌دار گام دوم انقلاب بوده و در پیشبرد حرکت انقلاب در گام دوم نقش مهمی خواهند داشت، درخواست کرد تا در این زمینه خود را مسلح به علوم و دانش روز گردانده و باشناخت‌ نیازهای‌ مخاطبان‌ و خودسازی‌ بیش‌ از پیش‌ به اعتلای انقلاب و فراگیر شدن آن در اقصی نقاط جهان اهتمام ورزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha