پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان طلاب استان مازندران با آیت الله اعرافی

حوزه/ نقش روحانیت مازندران در نهضت امام راحل هم بسیار برجسته بوده، در همین رابطه اولین شهید روحانی مدافع حرم از مازندران و بیشترین روحانی اعزامی به دفاع مقدس هم از همین استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران در دیدار نمایندگان طلاب این استان در مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، گفت: حوزه علمیه مازندران یکی از  استان های ولایت پذیر کشور و این هم به دلیل حضور امام زادگان است که از دست ظالمان به منطقه طبرستان پناه آورده و همین امر سبب خیرات و برکاتی برای این منطقه و مردم آن شده است و در عین حال مردم این منطقه از امام زادگان هم استقبال با شکوهی کرده اند.

وی بیان داشت: حوزه علمیه این استان یکی از مراکز علمی است که دارای قدمت زیاد و در هر عصری پذیرای عالمان برجسته بوده است.. لذا بزرگان زیادی در رشته های مختلف کلام، فقه، عرفان، تفسیر، از همین استان برخاسته اند که معروف ترین آن شیخ فضل الله نوری،حضرت آیت الله جوادی آملی و.... است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: نقش روحانیت مازندران در نهضت امام راحل هم بسیار برجسته بوده، در همین رابطه اولین شهید روحانی مدافع حرم از  مازندران و بیشترین روحانی اعزامی به دفاع مقدس هم از همین استان بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران، اظهار داشت: در حال حاضر ۷ هزار طلبه مازندرانی در حوزه قم مشغول تحصیل می باشند و نمایندگان مجمع این استان هم توانسته اند  ارتباط خوبی با مسئولین استان داشته باشند و برای رفع مشکلات طلاب این استان قدم های خوبی بردارند.

وی بیان داشت: اهم اقدامات این مجمع در استان ارتباط با خانواده شهدا، حضور چشم گیر برای رفع مشکلات مردم سیل زده و زلزله زده و... است.

خاطرنشان می شود: نمایندگان طلاب سایر شهرهای استان مازندران در این جلسه گزارشی از برنامه ها و همچنین نکته و نظرات خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha