جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست در مسیر طلبگی/همدان

حوزه/ استاد حوزه در نشست «آشنایی با مسیر طلبگی» گفت: حوزویان شرایط و نیازهای روز را به خوبی بشناسند تا بتوانند جامعه را به سوی کمال حرکت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام اسدالله صیادی در نشستی با عنوان «آشنایی با مسیر طلبگی» در مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان گفت: آگاهی دادن به طلاب جدیدالورود نسبت به رسالت های اصلی حوزه علمیه و شناخت صحیح مسیر و اهداف طلبگی، آنان را در انجام بهتر وظیفه و رسالت خویش و پیموندن این مسیر پر فراز و نشیب یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: انتظار از روحانیت به عنوان شاخص و الگویی دینی، بسیار بالا است و این وظیفه ای طلبه را صدچندان می کند.

استاد حوزه با اشاره به رسالت اصلی در طلبگی، گفت: وظیفه ی اصلی طلاب هدایتگری است که باید شرایط و نیازهای روز را به خوبی بشناسند تا بتوانند جامعه را به سوی کمال حرکت دهند.

وی در ادامه افزود: اولین انتظاری که از حوزه های علمیه وجود دارد، تبیین و تفسیر دین است، یعنی یک طلبه باید اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را تبیین و تفسیر کند. انتظار دوم؛ پاسداری از متن دین است که مبادا دین اسلام هم مانند ادیان گذشته، تحریف شود. انتظار سوم این است که مدافع دین باشد، یعنی، در مقابل شبهاتی که از سوی دشمن، در مباحث اعتقادی، اخلاقی، فقهی و ... القا می ­شود، مجهز باشد تا بتواند پاسخگویی کند.

 صیادی اظهار کرد: نکته ی مهم دیگری که برای طلاب لازم است، داشتن برنامه و هدفمندی و کشف استعداد است، زیرا همه ی افراد نمی توانند در عرصه های مختلف موفق باشند. ممکن است طلبه ای در خطابه پیشرفت داشته باشد و دیگری در نویسندگی بدرخشد.

وی در پایان گفت: مانوس بودن با قرآن و روایات اهل بیت(ع) و به خصوص نهج البلاغه برای تمامی طلاب ضرورتی انکار ناپذیر است، زیرا دروس عمومی و تخصصی اگر بر محور قرآن و اهل بیت(ع) نباشد، فایده ای ندارد و چه بسا طلبه را دچار خسران کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha