جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محکومیت یکپارچه خرابکاری در مسجد سن خاویر

حوزه/ تمامی نهادهای مربوطه، شورای شهرداری، نمایندگان مسلمانان و جامعه محلی، آتش‌افروزی و شعارنویسی خرابکارانه در مسجد سن خاویر در اروگوئه را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از murciatoday، آتش‌افروزی و شعارنویسی خرابکارانه در مسجد سن خاویر، شهری در ساحل شرقی رود اروگوئه واقع در غرب کشور اروگوئه، محکومیت گسترده‌ای را به همراه داشته است.

حمله در تعطیلات آخر هفته به مسجدی در سن خاویر ، در ساحل داخلی مارمنور رخ داد که این هتک حرمت خرابکارانه، توسط شهرداری سن خاویر و جامعه مسلمان محلی و نمایندگان مردمی به صورت یکپارچه محکوم شده و آن را تلاشی برای کاشت بذر نفرت و عدم تحمل و مدارای مذهبی خوانده‌اند و اظهار داشتند که چنین توطئه‌هایی با شکست روبرو خواهد شد.

این حادثه تقریباً در ساعت ۴:۲۰ صبح روز یکشنبه رخ داد. در آن زمان زنی که در نزدیکی مسجد زندگی می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از وقوع یک انفجار و آتش سوزی در درب ساختمان « مرکز عبادت مسلمانان آسافوا» خبر داد.

خوشبختانه شعله‌های آتش توسط مأموران اتومبیل گشت پلیس که به سرعت خود را به محل رسانده بودند اطفاء شده و هیچ کس آسیب ندید ، اما بررسی آنها از صحنه منجر به کشف یک قوطی رنگ آئروسل و عبارت  (مرگ بر اسلام) بر دیوار مسجد شد.

اکنون پلیس در تلاش برای ردیابی شخص یا افراد مجرمی است که فرض می شود اوباش جوان هستند.

 لازم به ذکر است علی رغم تخریب هایی که مسجد متحمل شده است، عبادت در این جا بدون وقفه ادامه داشته است و روبن پرز ، مشاور محلی اظهار داشت که یک چنین حادثه‌ای تغییری در شیوه زندگی در سن خاویر نخواهد داد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha