جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: بسیاری از افراد در پست ها و منصب ها از قطار انقلاب پیاده شدند، مبارزانی را می شناسیم که در جریان تسخیر لانه جاسوسی همراه بودند اما امروز علم آمریکا را به دست دارد، کسانی را می بینیم که در تسخیر لانه جاسوسی بودند اما نامه به اوباما، ترامپ و بایدن برای تحریم ملت نوشته اند، این افراد ملاک حق را نه ولی امر جامعه بلکه خودشان می دانند.

به گزاش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، شامگاه سه شنبه در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) در آیین تجیل از خدام حرم مطهر که به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزار شد، در خصوص تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را در مقابل فراز و نشیب های زندگی و مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کنترل می کند.

وی در ادامه با تصریح اینکه اگر تقوا باشد انسان مواظب قلم، زبان و قدم خود خواهد بود، اضافه کرد: اگر انسان دارای تقوا باشد قطعا مواظب فکر و قلب خود خواهد بود، از این رو نصیب شیطان که چیزی جز فلاکت و بدبختی انسان در خودش نمی پروراند چیزی نخواهد شد

دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: شیطان با وسوسه در صدد دوری انسان از حقیقت است و درواقع می خواهد انسان را سقوط دهد، هنگامیکه شیطان انسان را سقوط داد به کفر می رساند و در پایان به او میگوید من از تو تبری می جویم، این نیز روش شیطان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مواظب خود نباشیم شیطان انسان را با وسوسه های مختلف به مسیر سقوط می کشاند، در صلوات شعبانیه که در نیمه های شب ماه شعبان و هنگام ظهر آن را قرائت می کنیم می خوانیم که باید همراه اهلبیت باشیم به این معنا که زبان، قلم و شنیدن ما آنگونه که حق است به آن عمل کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) افزود: همانطور که خداوند در قرآن کریم می فرماید باید همراه صادقین باشیم، مصداق اتم آن کسی جز علی بن ابیطاب(ع) و فرزندان معصوم آن حضرت نیست، اینکه پیامبر(ص) می فرماید علی مع الحق و الحق مع علی به همین دلیل است.

وی گفت: اینکه برخی می گویند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو، خلاف دستورات پیامبر(ص) است، شاید همه جماعت در یک مسیری قرار گرفتند که باطل است کما اینکه پس از رحلت رسول الله (ص) اینگونه بود، اگر امثال اباذر و سلمان و مقداد می خواستند این مثل را انجام دهند باید مثل دیگران که حق را رها کردند میشدند اما علی(ع) را رها نکردند، اباذر برای اینکه می خواهد در راه حق باشد مشقت ها را تحمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: همیشه برای قرار گرفتن در مسیر حق دچار مشکلاتی خواهیم شد، چراکه در ناز و نعمت همه در ظاهر اهل حق خواهند بود، در روز های آغازین انقلاب همه بودند اما پس از آنکه چند صباحی گذشت برخی از قطار انقلاب پیاده شدند، برخی حق را در این می بینند که خود محور حق باشند، نباید در مسیر حق خود را ببنیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد در پست ها و منصب ها از قطار انقلاب پیاده شدند، مبارزانی را می شناسیم که در جریان تسخیر لانه جاسوسی همراه بودند اما امروز علم آمریکا را به دست دارد، کسانی را می بینیم که در تسخیر لانه جاسوسی بودند اما نامه به اوباما، ترامپ و بایدن برای تحریم ملت نوشته اند، این افراد ملاک حق را نه ولی امر جامعه بلکه خودشان می دانند، لذا در ایام ولادت خجسته حضرت علی(ع) باید از خود حضرت بخواهیم تا انسانی شویم که دور علی(ع) بگردیم نه اینکه علی(ع) به دور ما بگردد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: در این زمان که زمان آزمایش انسان ها است باید مواظب باشیم، تا کلام ارزشمند قرآن را در زندگی جاری کنیم، امیدواریم ان‌شاء الله به برکت اهل بیت(ع) خداوند متعال این عید را که عید ولادت حضرت امیرمومنان(ع) است بر همه مبارک بگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha