پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، گفت: در پی سفر دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به کرمانشاه، سال آینده شاهد راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی، در مرکز استان خواهیم بود.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه سفر دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به استان بسیار حائز اهمیت بود، اظهار داشت:  درک این حقیقت که استان ما در کشور به عنوان نماد وحدت شناخته شده، این مهم را ایشان از نزدیک مشاهده و از آن را الگوی عملی برای سایر نقاط کشور دانستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: این دیار نماد اخوت و برادری در غرب کشور و بین برادران تشیع و تسنن رفتار و منش اسلامی به صورت ویژه وجود دارد، و از جایگاه مهمی برخوردار است.

حجت الاسلام فاضلی بیان کرد: حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دیدارهایی را با علمای اهل سنت و تشیع منطقه داشت، این باور را نه تنها تقویت کرد بلکه آن را به یک عقیده تبدیل نمود تا از علمای استان برای شرکت در نشست های استانی و کشوری بهره ببریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: وحدت در این دیار الگوی است که تا فرهنگ اخوت و برادری را بیش از بیش از زبان علمای استان به گوش سایر مسلمان در اقصی نقاط جهان برسد.

حجت الاسلام فاضلی خاطر نشان کرد: دیدار ایشان با علماء، علاوه بر تألیف قلوب، تقویت وحدت و برادری را بدنبال داشت و از بزرگان از اهل علم دلجویی شد، همچنین از بیوت برخی علمای اهل سنت از جمله ائمه جمعه فقید شهرکرمانشاه و روانسر صورت گرفت.

وی در پایان گفت: دلجویی های حجت الاسلام والمسلمین شهریاری از علمای منطقه، در واقع تقدیر از زحمات چندین ساله آنان در حوزه تقریب مذاهب صورت گرفت که اسباب مسرت و خوشحالی بیوت بزرگان اهل سنت گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha