شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به زنگ خطر پیری جمعیت در جامعه بر لزوم تبیین سیاست‌های افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: کشور و نظام باید به دست جوانان اداره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین نورالله ولی‌نژاد، در جمع بانوان طلبه دارای ۴ فرزند این استان، با مهم دانستن ماه رجب و گرامیداشت مناسبت‌های این ماه اظهار کرد: فرزند پروری و تربیت فرزند از آثار ماندگار و مهم است که یکی از نمونه‌های عینی آن در شهید سلیمانی مجسم شد و با شهادت ایشان، مکتبی بوجود آمد.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه «زندگی انسان‌ها به نیکی بهتر از زندگی انسان‌ها به عمر است»، افزود: گاهی عمر طولانی فواید و آثار مفید و ماندگاری را به همراه ندارد اما بالعکس گاهی عمر کوتاه توفیقات، خیرات و آثار فراوانی را بر جای خواهد گذاشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به مزایای کمیت و کیفیت عمر انسان گفت: عمر طولانی داشتن خوب است اما مهمتر از آن کیفیت عمر انسان است که واجب و باارزش تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با بیان اینکه عمر انسان‌ها را می‌توان در سه دسته‌بندی معرفی کرد، افزود: دسته اول کسانی هستند که عمر کوتاهی دارند و در زمان حیات خویش نه تنها آثار خوب بر جای نمی‌گذارند بلکه وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که به اندازه خودشان عمر می‌کنند؛ به این معنا که به دیگران آزار نمی‌رسانند و وظایف خود را تا زمانی که زنده هستند، به خوبی انجام می دهند اما هیچ اثری بعد از مرگ از خود بر جای نمی گذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، دسته سوم را افرادی دانست که بیشتر از عمر خود، عمر کرده‌اند؛ به این معنا که حتی بعد از مرگ خیرات، برکات و توفیقات زیادی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد توضیح داد: سردار سلیمانی، شهید فهمیده و کسانی که آثار تالیفی و سازندگی از خود بر جای گذاشته‌اند، از دسته سوم هستند که در طول تاریخ امتی را سربلند و بلند آوازه کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، فرزند پروری و تربیت فرزند را از آثار ماندگار و مهم دانست و با اشاره به تاکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) در راستای تربیت صحیح فرزندان، گفت: تربیت صحیح، آثار ماندگار و تاریخی بر جای خواهد گذاشت مثل شهید سلیمانی که با شهادت ایشان، مکتبی بوجود آمد.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند بلکه تفاوت در تکالیف است، اینکه زن به جنگ نمی‌رود به معنای ضعیف بودن وی نیست؛ بلکه دین او را مملو از محبت و عاطفه قرار داده تا بتواند با تربیت صحیح، نسل صالح از خود باقی گذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha